Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS2-Kompetencje menedżera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NZ2-MS2-PO-KM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS2-Kompetencje menedżera
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian oraz kreowanie postawy menedżera.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze strategią prawidłowego wprowadzania zmiany w placówkach oświatowych, przedstawienie sposobów zwiększenia efektywności zmian i kreowanie postawy menedżera oraz rozwijanie umiejętności pracy w zespole i zarządzania w organizacji.

Literatura:

Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zbiorowego, PWE, Warszawa 1982.Dzierzgowska I.: Dyrektor w zreformowanej szkole. Wyd. CODN Warszawa 2000Goriszewski W.: Współczesne koncepcje zarządzania i funkcji kierowniczych w oświacie. WSPTWP Warszawa 2000Koźmiński A., Piotrowski W. (red. nauk.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.Radziwiłł A.: O szkole, wychowaniu i polityce. WSiP, Warszawa 1992Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.Strelau J.(red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, część 3., Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. GWP, Gdańsk 2000.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:-poda definicje i klasyfikacje "zmiany"

-skonstruuje definicje kompetencji, umiejętności i kwalifikacji

-wymieni kompetencje osobowościowe, techniczne i społeczne

-opisze strategie wprowadzania zmian w organizacji

-przeprowadzi diagnozę funkcjonowania wskazanej placówki

-wskaże osobowościowe i sytuacyjne determinanty (uwarunkowania) kierowania,

-omówi style zarządzania i poda ich konsekwencje dla efektywności pracy zespołu

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę następuje na podstawie:

-bieżącej oceny przygotowania do zajęć

-pracy semestralnej

-kontroli obecności

-prezentacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)