Sytuacje kryzysowe w życiu dziecka i rodziny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-SD72/SKDR/2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sytuacje kryzysowe w życiu dziecka i rodziny |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia badań empirycznych oraz wiedzy na temat funkcjonowania rodzin w Polsce oraz przygotowanie własnego projektu badawczego we wskazanym powyżej zakresie. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do zaprojektowania badania naukowego, przygotowanie do stworzenia lub dobru odpowiednich narzędzi badawczych, pomoc studentom w przygotowaniu poszczególnych części pracy: teoretycznej, metodologicznej i empirycznej, w tym interpretacji i dyskusji wyników badania. |
Literatura: |
1. Bartnikowska, U. (2010). Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców. Toruń: Akapit. 2. Schier, K. (2014). Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Scholar. 3. Wiszejko-Wierzbicka, D., Racław, M., Wołowicz-Ruszkowska, A. (2018). Byliśmy jak z kosmosu. Między (nie)wydolnością środowiska a potrzebami rodziców z niepełnosprawnościami. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. 4. Wołowicz-Ruszkowska, A., McConnell, D. (2017). The Experience of Adult Children of Mothers with Intellectual Disability: A Qualitative Retrospective Study from Poland. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 30(3), 482-491. DOI: 10.1111/jar.12322. 5. Literatura potrzeba do przygotowania indywidulanych prac licencjackich |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student wie z jakich elementów składa się praca licencjacka i jak je przygotować Umiejętności: Student potrafi sformułować cel pracy, postawić pytania badawcze i hipotezy a także przygotować ich uzasadnienie na podstawie istniejącej literatury Student potrafi dokonać przeglądu literatury naukowej związanej z wybranym tematem pracy, posługując się dostępnymi źródłami Kompetencje społeczne: Student przestrzega zasad etycznych w prowadzeniu badań naukowych Student współpracuje z kolegami w grupie dyskutować, argumentować merytorycznie wybrany przez siebie temat pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia seminarium jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.