Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sytuacje kryzysowe w życiu dziecka i rodziny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-SD72/SKDR/2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Sytuacje kryzysowe w życiu dziecka i rodziny
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem seminarium jest pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia badań empirycznych oraz wiedzy na temat funkcjonowania rodzin w Polsce oraz przygotowanie własnego projektu badawczego we wskazanym powyżej zakresie.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do zaprojektowania badania naukowego, przygotowanie do stworzenia lub dobru odpowiednich narzędzi badawczych, pomoc studentom w przygotowaniu poszczególnych części pracy: teoretycznej, metodologicznej i empirycznej, w tym interpretacji i dyskusji wyników badania.

Literatura:

1. Bartnikowska, U. (2010). Sytuacja społeczna i rodzinna słyszących dzieci niesłyszących rodziców. Toruń: Akapit.

2. Schier, K. (2014). Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Scholar.

3. Wiszejko-Wierzbicka, D., Racław, M., Wołowicz-Ruszkowska, A. (2018). Byliśmy jak z kosmosu. Między (nie)wydolnością środowiska a potrzebami rodziców z niepełnosprawnościami. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

4. Wołowicz-Ruszkowska, A., McConnell, D. (2017). The Experience of Adult Children of Mothers with Intellectual Disability: A Qualitative Retrospective Study from Poland. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 30(3), 482-491. DOI: 10.1111/jar.12322.

5. Literatura potrzeba do przygotowania indywidulanych prac licencjackich

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student wie z jakich elementów składa się praca licencjacka i jak je przygotować

Umiejętności:

Student potrafi sformułować cel pracy, postawić pytania badawcze i hipotezy a także przygotować ich uzasadnienie na podstawie istniejącej literatury

Student potrafi dokonać przeglądu literatury naukowej związanej z wybranym tematem pracy, posługując się dostępnymi źródłami

Kompetencje społeczne:

Student przestrzega zasad etycznych w prowadzeniu badań naukowych

Student współpracuje z kolegami w grupie dyskutować, argumentować merytorycznie wybrany przez siebie temat pracy

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)