Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza dzieci z zaburzeniami jedzenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-DDZJ
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza dzieci z zaburzeniami jedzenia
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie problematyki zaburzeń karmienia ( feeding disorders) u małych dzieci oraz zaburzeń jedzenia (eating disorders) u dzieci i adolescentów. Zostaną omówione postacie zaburzeń, obraz kliniczny oraz mechanizmy psychiczne uwikłane w powstawanie i utrzymywanie się objawów.

Literatura:

Attie I., Brooks – Gunn J. (1995). The Development of Eating Regulation across the Life Span. W: D. Cicchetti, D.J. Cohen (red.) Developmental Psychopathology. New York: John Wiley & Sons Inc.

Józefik B. (2006). Relacje rodzinne w anoreksji i bulimii psychicznej. Kraków: Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Radoszewska J. (2005) Natura kontaktu z dzieckiem odmawiającym jedzenia i z jego matką zawarte w: M. Święcicka, M. Zalewska (red.) Problematyka kontaktu w diagnozie i terapii dzieci, Warszawa, Zeszyty Naukowe Sekcji Psychologii Klinicznej Sekcji Psychologii Klinicznej PTP, Wydawnictwo Emu, tom 3, 47-58.

Radoszewska J. (2011). Ucieleśnienie. Warszawa, Scholar

Efekty uczenia się:

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami odżywiania

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami odżywiania

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów z zaburzeniami odżywiania jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem z zaburzeniami odżywiania oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Praca domowa

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)