Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dzieci chorych somatycznie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-DPDS
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza psychologiczna dzieci chorych somatycznie
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

W ramach zajęć omawiane będą, na przykładzie wybranych chorób –kardiologicznych, endokrynologicznych, metabolicznych – zagadnienia związane z miejscem diagnozy psychologicznej w opiece nad dzieckiem chorym somatycznie i jego rodziną.

Literatura:

Maryniak A. (2006). Psycholog w szpitalu pediatrycznym. w: Problematyka tożsamości i etyki zawodowej dziecięcego psychologa klinicznego, red. A.Maryniak, M. Święcicka. Warszawa, Wydawnictwo Emu: 9-21.

Maryniak A. (2003). Wpływ przewlekłej choroby neurologicznej dziecka na funkcjonowanie rodziny. w: S. Jóźwiak (red.). Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci t. V. Lublin, BiFolium: 129-137.

Dyga-Konarska M. (2003). Pediatra wobec śmierci dziecka. Standardy Medyczne, 5,6:1128-1132.

Efekty uczenia się:

Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie

Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem chorym somatycznie

Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem chorym somatycznie oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Metody i kryteria oceniania:

Praca domowa

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)