Diagnoza psychologiczna dzieci chorych somatycznie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DPDS |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychologiczna dzieci chorych somatycznie |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć omawiane będą, na przykładzie wybranych chorób –kardiologicznych, endokrynologicznych, metabolicznych – zagadnienia związane z miejscem diagnozy psychologicznej w opiece nad dzieckiem chorym somatycznie i jego rodziną. |
Literatura: |
Maryniak A. (2006). Psycholog w szpitalu pediatrycznym. w: Problematyka tożsamości i etyki zawodowej dziecięcego psychologa klinicznego, red. A.Maryniak, M. Święcicka. Warszawa, Wydawnictwo Emu: 9-21. Maryniak A. (2003). Wpływ przewlekłej choroby neurologicznej dziecka na funkcjonowanie rodziny. w: S. Jóźwiak (red.). Postępy w diagnostyce i leczeniu chorób układu nerwowego u dzieci t. V. Lublin, BiFolium: 129-137. Dyga-Konarska M. (2003). Pediatra wobec śmierci dziecka. Standardy Medyczne, 5,6:1128-1132. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci chorych somatycznie Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem chorym somatycznie Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem chorym somatycznie oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.