Diagnoza w procesie terapii rodzin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DPTR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza w procesie terapii rodzin |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pokazanie, w jaki sposób diagnoza rodziny może zmieniać się w toku prowadzenia psychoterapii. Uczestnicy kursu będą przygotowywali konkretne diagnozy na podstawie zaprezentowanych studiów rodzin oraz uczestniczyli w scenkach dających możliwość ćwiczenia formułowania roboczych hipotez w trakcie spotkania z rodziną. |
Literatura: |
Cecchin, G. (1995). Mediolańska Szkoła Terapii Rodzin. Kraków: Collegium Medicum UJ. de Barbaro, B. (1997). Dzieje terapeuty rodzinnego. Od sędziego, poprzez eksperta do uczestnika dialogu. Tekst do uzyskania pod adresem: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/I/IP/terapeuta_rodzinny.html Goldenberg, H., Goldenberg I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (s. 327-411). |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna teorie psychologiczne wyjaśniające mechanizmy powstawania zaburzeń w rodzinie Słuchacz potrafi przeprowadzić badanie rodziny oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych Słuchacz rozumie specyfikę rodziny jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z rodziną przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.