Diagnoza dzieci wysokiego ryzyka zaburzeń rozwoju
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-DWRZR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza dzieci wysokiego ryzyka zaburzeń rozwoju |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są problematyce zwiększonego ryzyka zaburzeń rozwoju w wybranych grupach niemowląt i małych dzieci. W szczególności, omówione zostaną zagrożenia dla rozwoju, związane ze skrajnym wcześniactwem, traumą biologiczną, uwarunkowaniami konstytucjonalnymi, specyfiką funkcjonowania, jak również specyfiką wczesnych doświadczeń dziecka. |
Literatura: |
Kmita G., Kaczmarek T. (red). (2004). Wczesna interwencja. Miejsce psychologa w opiece nad małym dzieckiem i jego rodziną. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo EMU. Kmita G. (red.)(2007). Małe dziecko i jego rodzina. Z teorii i praktyki wczesnej interwencji psychologicznej. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka PTP. T. 5, Warszawa: Wydawnictwo EMU |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u małych dzieci Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci wysokiego ryzyka Słuchacz rozumie specyfikę małego dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem wysokiego ryzyka Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem wysokiego ryzyka oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca domowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.