Etyka zawodowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-EZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Etyka zawodowa |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących. |
Literatura: |
Brzeziński, J., Toeplitz-Winiewska M. (2005). Model zawodowy psychologa klinicznego. W: H. Sęk (red.). Psychologia kliniczna. T.I. (s. 299–323). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Hornowska, E. (2007). O ograniczeniach stosowania testów psychologicznych w procesie diagnozowania dzieci. W: A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 63–73). Wydawnicwo SWPS Academica. Resler–Maj, A.(2007) Wywiad z dzieckiem – dylematy etyczne. (W): A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red): Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 75–99) Wydawnicwo SWPS Academica. Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I.Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa:Wydawnictwo SWPS Academica. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.