Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Superwizja procesu diagnostycznego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-DK-SPD
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Superwizja procesu diagnostycznego
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem zajęć jest praktyczne ćwiczenie umiejętności stosowania uzyskanej przez uczestników wiedzy w ich własnej praktyce klinicznej. Zajęcia będą polegały na przedstawianiu przez uczestników realnych problemów, na jakie napotkali podczas diagnozy dziecka lub rodziny, wspólnym dyskutowaniu w grupie nad prawidłowością postępowania i wnioskowania diagnostycznego oraz poszukiwaniu najwłaściwszych rozwiązań.

Literatura:

Bomba J., Bierzyński K. (2015). Potrzeby i zasady stosowania superwizji w psychoterapii. Psychoterapia, 2, 173.

Józefik B. (2010). Superwizja: perspektywa systemowa. Psychoterapia,3,154.

Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Efekty uczenia się:

K_K01 Zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną

Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów

Słuchacz zna techniki diagnostyczne stosowane w psychologii klinicznej dziecka

Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania

Słuchacz na zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego

Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego

Słuchaczpotrafi napisać studium dziecka i rodziny integrując informacje zebrane różnymi metodami diagnostycznymi

Metody i kryteria oceniania:

Praca zalieczniowa - studium przypadku

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)