Diagnoza specyficznych konstelacji rodzinnych: Smutek w rodzinie - rola żałoby i depresji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-DK-SWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza specyficznych konstelacji rodzinnych: Smutek w rodzinie - rola żałoby i depresji |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Dostarczenie wiedzy niezbędnej dla rozumienia konsekwencji utraty rodzica oraz przebiegu procesu żałoby. Przedstawienie relacji w rodzinach młodzieży z tendencjami depresyjnymi. Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania zaburzonych relacji rodzinnych. |
Literatura: |
Badura-Madej, W. (1993). Psychologiczne aspekty śmierci, umierania i żałoby. Kraków: UJ Collegium Medicum. Bomba, J., Modrzejewska, R., Pilecki, M., (2003). Depresyjny przebieg dorastania jako czynnik ryzyka powstawania zaburzeń psychicznych - piętnastoletnie badania prospektywne. Psychiatria Polska, 37, 57–69. Keirse, M. (2004). Smutek, strata, żałoba. Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne. Kübler-Ross, E. (2007). Dzieci i śmierć. Jak dzieci i ich rodzice radzą sobie ze śmiercią. Poznań: Media Rodzina. |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów doświadczających żałoby i depresji Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów doświadczających żałoby i depresji Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów doświadczających żałoby i depresji jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem doświadczających żałoby i depresji oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.