Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Qualitative Methods in Marketing Research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-EN_S_11
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Qualitative Methods in Marketing Research
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: specialization courses for 4 and 5 year
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course focuses on the qualitative methods in market and consumer

research (test of products, brand image, consumer's attitudes, client

satisfaction, ads tests). The participants will have the opportunity to put

into practice selected qualitative techniques and to conduct a short, but

complete qualitative research.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course is taught as an applied seminar, during which participants will

learn, what methods are used in qualitative market research – what are

their characteristic features, strengths and weaknesses, when to apply

which method etc. We will deal with FGI’s (focused group interview) and

IDI’s (individual in-depth interview), and techniques that can be used

within these methods (with special emphasis on projective techniques).

Students will have the opportunity to put these methods into practice and

go through all stages of research process – starting from the brief,

preparing of the offer for a research, of a discussion guide for the

interview, screeners for the recruitment process. They will also conduct

interviews (moderate), analyze the data (based on transcriptions), and

prepare a report and a presentation of the results.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning about different formats of qualitative research methods.

Planning research (research design); preparing recruitment screeners and

developing topic guides. Learning interview techniques and the ways the

results can be analyzed. Training the ability of a condensed and attractive

presentation of the results.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

No exam; all participants have to conduct a research, prepare a report

and present it to the class.

The final grade with consist of:

1. Activity during classes (20%); one can collect points for being

active in the class. Activity means: active participation in the

discussion, making comments (based on homework readings),

presenting own homework assignments, sharing ideas from the

conducted interviews.

2. Timely preparation of 6 homework assignments (20%); each

participant will get feedback + grades. For the list of homework

assignments – see the ‘List of topics’ section.

3. Report and final presentation from the study conducted during

the course (50%) – this will be the main component of the grade.

4. As an additional factor (10%): punctuality (see below).

Attendance rules

2 absences are allowed; each further absence requires additional

assignment; if one will miss more than 4 full classes (in total, no matter if

they were excused or not), the course cannot be completed.

Due to the early time of the course, punctuality is very important.

Multiple times when a student comes late, will have consequences (minus

points), which will have a negative impact on the final grade. Students will

be individually informed that they are given minus points.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)