Podstawowe umiejętności dydaktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-DOK-04 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawowe umiejętności dydaktyczne |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
zajęcia dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Tylko dla doktorantów |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze warsztatowym poświęcone zasad dobrej dydaktyki. Omawiane będa zasady pisania sylabusów, dobieranie literatury obowiązkowej i dodatkowej, olanowanie zaję seminaryjnych i ćwiczeniowych, metody aktywizacji grupy, zasady oceniania. |
Pełny opis: |
Zajęcia warsztatowe. 1. Wprowadzenie i omówienie programu 2. Jak napisać dobry sylabus 3. Jak dobierać literaturę do zajęć 4. Planowanie i przeprowadzanie zajęć ćwiczeniowych 5. Seminarium - plan i metody aktywizacji grupy 6. Zasady oceniania studentów 7. Etyczne standardy prowadzenia dydaktyki na psychologii 8-14 Zajęcia przygotowywane przez uczestników |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Znajomość zasad tworzenia dobrych sylabusów do zajęć Znajomość standardów etycznych dydaktyki - szczególnie dla przyszłyvh psychologów Znajomość zasad tworzenia testów sprawdzającyh wiedzę Umiejętności: Umiejętnośc przeprowadzenia zajęć ćwiczeniowych i seminaryjnych Umiejętność skonstruowania sprawdzianu wiedzy z prowadzonych zajęć |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny. Podstawa zaliczenia kursu jest wykonanie zadań cząstkowych: - znalezienie i omówienie przykładów dobrego i złego sylabusa - przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z grupą - przygotowanie sprawdzianu wiedzy - aktywność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.