Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawowe umiejętności dydaktyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-DOK-04
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawowe umiejętności dydaktyczne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: zajęcia dla doktorantów
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Tylko dla doktorantów

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia o charakterze warsztatowym poświęcone zasad dobrej dydaktyki. Omawiane będa zasady pisania sylabusów, dobieranie literatury obowiązkowej i dodatkowej, olanowanie zaję seminaryjnych i ćwiczeniowych, metody aktywizacji grupy, zasady oceniania.

Pełny opis:

Zajęcia warsztatowe.

1. Wprowadzenie i omówienie programu

2. Jak napisać dobry sylabus

3. Jak dobierać literaturę do zajęć

4. Planowanie i przeprowadzanie zajęć ćwiczeniowych

5. Seminarium - plan i metody aktywizacji grupy

6. Zasady oceniania studentów

7. Etyczne standardy prowadzenia dydaktyki na psychologii

8-14 Zajęcia przygotowywane przez uczestników

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Znajomość zasad tworzenia dobrych sylabusów do zajęć

Znajomość standardów etycznych dydaktyki - szczególnie dla przyszłyvh psychologów

Znajomość zasad tworzenia testów sprawdzającyh wiedzę

Umiejętności:

Umiejętnośc przeprowadzenia zajęć ćwiczeniowych i seminaryjnych

Umiejętność skonstruowania sprawdzianu wiedzy z prowadzonych zajęć

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie bez oceny.

Podstawa zaliczenia kursu jest wykonanie zadań cząstkowych:

- znalezienie i omówienie przykładów dobrego i złego sylabusa

- przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z grupą

- przygotowanie sprawdzianu wiedzy

- aktywność na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)