Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychometryczne aspekty pomiaru inteligencji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FO7-02 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Psychometryczne aspekty pomiaru inteligencji
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety dla lat II-V
Fakultety ogólnoakademickie
Metodologia, Statystyka i Psychometria
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryterium selekcji: losowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat psychometrycznych aspektów pomiaru inteligencji. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z dostępnymi testami inteligencji oraz przedstawione zostaną problemy związane z tworzeniem i używaniem testów inteligencji.

Pełny opis:
Literatura:
Efekty uczenia się:

Wiedza

- znajomość różnych podejść do inteligencji

- znajomość metod pomiaru inteligencji

- znajomość dostępnych testów inteligencji

Postawy

- student potrafi ocenić test inteligencji pod względem jego właściwości psychometrycznych

- student ma świadomość tego jak wygląda prawidłowa diagnoza testem inteligencji

Umiejętności

- umiejętność wybierania adekwatnych metod analizy rzetelności i trafności

- umiejętność analizy statystycznej podstawowych właściwości psychometrycznych testu inteligencji

- umiejętność tworzenia raportów empirycznych z badań z użyciem testu inteligencji

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marcin Zajenkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Celem kursu jest zapoznanie studentów z wiedzą na temat psychometrycznych aspektów pomiaru inteligencji. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z dostępnymi testami inteligencji oraz przedstawione zostaną problemy związane z tworzeniem i używaniem testów inteligencji. W trakcie zajęć studenci poznają szczegółowe analizy statyczne określonych zagadnień. Jednym z zadań studentów jest przygotowanie własnego raportu na podstawie dostarczonych danych.

Literatura:

"Anastasi, A., i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Brzeziński, J. (red.) (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych. Wybór tekstów. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Jensen, A. (1998). The g factor. London: Praeger."

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.