Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia rozwoju i problematyka zdrowia psychicznego u dzieci w pierwszych trzech latach życia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS1-10
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia rozwoju i problematyka zdrowia psychicznego u dzieci w pierwszych trzech latach życia
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety stosowane
Psychologia Kliniczna
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Kryteria naboru:

w I serii: rok IV i V,

w II serii: III-V rok,

a później II-V rok.


Od uczestników wymagana jest znajomość pojęć z zakresu biologicznych mechanizmów zachowania i psychologii rozwoju człowieka. Przydatne będą również wiadomości z zakresu psychopatologii, diagnozy i pomocy psychologicznej, swobodnych technik diagnostycznych oraz etyki zawodowej. Zajęcia przeznaczone są wyłącznie dla studentów psychologii.



Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs poświecony jest problematyce zdrowia psychicznego i psychopatologii rozwoju niemowląt i dzieci w wieku poniemowlęcym. Celem zajęć jest z jednej strony dostarczenie uczestnikom możliwie najnowszej i wszechstronnej wiedzy na temat najwcześniejszych zaburzeń rozwoju, z drugiej zaś przedstawienie tej problematyki z perspektywy dziecka i jego rodziny.

Efekty uczenia się:

Wiedza- student:

–- definiuje pojęcie zdrowia psychicznego niemowląt (IMH)

- wymienia cechy charakterystyczne IMH

- wyjaśnia mechanizmy zaburzeń niemowlęcia odwołując się do wybranych teorii psychopatologii

- charakteryzuje klasyfikację DC:0-3 na tle innych klasyfikacji diagnostycznych

- analizuje trudności niemowlęcia/ małego dziecka odwołując się do DC:0-3

- rozpoznaje etyczne problemy związane z IMH

Umiejętności – student:

-przygotowuje plan rozmowy z rodziną

-przygotowuje plan obserwacji dziecka

- analizuje dane obserwacyjne zarejestrowane na wideo odwołując się do znanych mu teorii psychopatologii

Postawy- student:

- zachowuje krytycyzm do postawionych przez siebie hipotez interpretacyjnych

- jest uwrażliwiony na potencjalne wyzwania etyczne w obszarze IMH

Praktyki zawodowe:

Brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)