Zaburzenia rozwoju i problematyka zdrowia psychicznego u dzieci w pierwszych trzech latach życia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FS1-10 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Zaburzenia rozwoju i problematyka zdrowia psychicznego u dzieci w pierwszych trzech latach życia |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety stosowane Psychologia Kliniczna |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru: w I serii: rok IV i V, w II serii: III-V rok, a później II-V rok. Od uczestników wymagana jest znajomość pojęć z zakresu biologicznych mechanizmów zachowania i psychologii rozwoju człowieka. Przydatne będą również wiadomości z zakresu psychopatologii, diagnozy i pomocy psychologicznej, swobodnych technik diagnostycznych oraz etyki zawodowej. Zajęcia przeznaczone są wyłącznie dla studentów psychologii. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs poświecony jest problematyce zdrowia psychicznego i psychopatologii rozwoju niemowląt i dzieci w wieku poniemowlęcym. Celem zajęć jest z jednej strony dostarczenie uczestnikom możliwie najnowszej i wszechstronnej wiedzy na temat najwcześniejszych zaburzeń rozwoju, z drugiej zaś przedstawienie tej problematyki z perspektywy dziecka i jego rodziny. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza- student: –- definiuje pojęcie zdrowia psychicznego niemowląt (IMH) - wymienia cechy charakterystyczne IMH - wyjaśnia mechanizmy zaburzeń niemowlęcia odwołując się do wybranych teorii psychopatologii - charakteryzuje klasyfikację DC:0-3 na tle innych klasyfikacji diagnostycznych - analizuje trudności niemowlęcia/ małego dziecka odwołując się do DC:0-3 - rozpoznaje etyczne problemy związane z IMH Umiejętności – student: -przygotowuje plan rozmowy z rodziną -przygotowuje plan obserwacji dziecka - analizuje dane obserwacyjne zarejestrowane na wideo odwołując się do znanych mu teorii psychopatologii Postawy- student: - zachowuje krytycyzm do postawionych przez siebie hipotez interpretacyjnych - jest uwrażliwiony na potencjalne wyzwania etyczne w obszarze IMH |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.