Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali rozwojowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-FS5-01 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Diagnoza poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali rozwojowej
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Fakultety dla lat II-V
Fakultety dla lat III-V
Fakultety stosowane
Psychologia Wychowacza i Rozwoju
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Lata studiów III-V

Tryb prowadzenia:

w sali i w terenie

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstaw teoretycznych diagnozy poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej z uwzględnieniem aspektów etycznych diagnozowania małego dziecka. W ramach zajęć studenci rozwijają umiejętności diagnostyczne na przykładzie DSR.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie metod diagnozowania poziomu rozwoju małego dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych. W ramach zajęć studenci zapoznają się z narzędziem oraz samodzielnie przeprowadzą badanie dziecka prawidłowo rozwijającego się za pomocą DSR.

Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności diagnozowania poziomu rozwoju dziecka, zwrócenie uwagi na wczesną identyfikację sygnałów zaburzeń bądź opóźnień w rozwoju, określanie słabych i mocnych stron funkcjonowania dziecka, a także na ocenę ważnych dla rozwoju cech temperamentu.

Literatura:

Podręcznik i Instrukcja do Dziecięcej Skali Rozwojowej. Anna Matczak, Aleksandra Jaworowska, Anna Ciechanowicz, Diana Fecenec, Joanna Stańczak, Ewa Zalewska. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych, 2007.

Brzezińska A.I. i Toeplitz Z. (2007). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej ,,Academica”.

Przetacznik-Gierowska M. i Tyszkowa M. (2009). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Stemplewska- Żakowicz K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Szustrowa T. (red) (1987). Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie procedury badania za pomocą DSR oraz raport z badania dziecka typowo się rozwijającego za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-27

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Chojnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.