Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia rozwoju dziecka. Cz. II. - perspektywa neuropoznawcza

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP302-15
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zaburzenia rozwoju dziecka. Cz. II. - perspektywa neuropoznawcza
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia kliniczna dziecka i rodziny
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kurs przeznaczony dla studentów specjalizacji 302.

Osoby spoza specjalizacji mogą zarejestrować się wyłącznie za zgodą Wykładowcy - w ramach rejestracji uzupełniającej.

Skrócony opis:

Omawiane będą wieloczynnikowe uwarunkowania zaburzeń rozwoju dziecka, wzajemne interakcje czynników genetycznych i środowiskowych. Na przykładach zaprezentowane zostanie wpływ objawów i doświadczeń dziecka i rodziny, na proces rozwoju oraz jego patologizację, a także możliwe oddziaływanie czynników ochronnych.

Efekty uczenia się:

Student zna wieloczynnikowe uwarunkowania rozwoju dziecka. Potrafi wykryć czynniki znaczące w rozwoju danego dziecka, określić ich interakcje, wpływ na kształtowanie się objawów psychopatologicznych. Student potrafi wskazać obszary interwencji i terapii psychologicznej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Maryniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

1. Rozumienie wieloczynnikowego uwarunkowania rozwoju i jego zaburzeń: geny – mózg – środowisko.

2. Rozwój układu nerwowego i jego zaburzenia w okresie pre- i postnatalnym.

3. Wrażliwość a plastyczność mózgu w okresie rozwojowym.

4. Czynniki oddziaływujące na rozwój i dojrzewania ośrodkowego układu nerwowego (np. hormonalne – CAH, wpływ stresu).

5. Znaczenie autonomicznego układu nerwowego.

6. Drogi rozwoju dzieci z wczesnymi uszkodzeniami o.u.n. (np. wodogłowie, zmiany ogniskowe).

7. Wpływ chorób somatycznych na rozwój (np. choroby układu krążenia, PMTS)

8. Typowy i atypowy rozwój mowy. Specyficzne zaburzenie językowe.

9. Wpływ specyficznych zaburzeń poznawczych na rozwój i kształtowanie się objawów psychopatologicznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)