Zaburzenia rozwoju dziecka. Cz. II. - perspektywa neuropoznawcza
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP302-15 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Zaburzenia rozwoju dziecka. Cz. II. - perspektywa neuropoznawcza |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia kliniczna dziecka i rodziny |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kurs przeznaczony dla studentów specjalizacji 302. Osoby spoza specjalizacji mogą zarejestrować się wyłącznie za zgodą Wykładowcy - w ramach rejestracji uzupełniającej. |
Skrócony opis: |
Omawiane będą wieloczynnikowe uwarunkowania zaburzeń rozwoju dziecka, wzajemne interakcje czynników genetycznych i środowiskowych. Na przykładach zaprezentowane zostanie wpływ objawów i doświadczeń dziecka i rodziny, na proces rozwoju oraz jego patologizację, a także możliwe oddziaływanie czynników ochronnych. |
Efekty uczenia się: |
Student zna wieloczynnikowe uwarunkowania rozwoju dziecka. Potrafi wykryć czynniki znaczące w rozwoju danego dziecka, określić ich interakcje, wpływ na kształtowanie się objawów psychopatologicznych. Student potrafi wskazać obszary interwencji i terapii psychologicznej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Maryniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
1. Rozumienie wieloczynnikowego uwarunkowania rozwoju i jego zaburzeń: geny – mózg – środowisko. 2. Rozwój układu nerwowego i jego zaburzenia w okresie pre- i postnatalnym. 3. Wrażliwość a plastyczność mózgu w okresie rozwojowym. 4. Czynniki oddziaływujące na rozwój i dojrzewania ośrodkowego układu nerwowego (np. hormonalne – CAH, wpływ stresu). 5. Znaczenie autonomicznego układu nerwowego. 6. Drogi rozwoju dzieci z wczesnymi uszkodzeniami o.u.n. (np. wodogłowie, zmiany ogniskowe). 7. Wpływ chorób somatycznych na rozwój (np. choroby układu krążenia, PMTS) 8. Typowy i atypowy rozwój mowy. Specyficzne zaburzenie językowe. 9. Wpływ specyficznych zaburzeń poznawczych na rozwój i kształtowanie się objawów psychopatologicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.