Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zachowania konsumenckie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-05 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Zachowania konsumenckie
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: (brak)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest przyjęcie na specjalizację Psychologia Ekonomiczna. Zajęcia są zamknięte dla studentów specjalizacji (IV rok studiów).

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest prezentacja Zachowań Konsumenckich jako dziedziny naukowej oraz jej podstawowych osiągnięć. Zajęcia są poświęcone omówieniu podejść do zachowań konsumenckich i głównych modeli. Nacisk położony jest na determinanty zachowań (psychologiczne i społeczne, marketingowe i ekonomiczne) oraz na omowienie etapów procesu podejmowania decyzji zakupowej przez konsumenta.

Zajęcia w roku akademickim 2014/15 odbędą się w sali numer 8, we wtorki od 9 grudnia do 27 stycznia, w godzinach 16.00 - 19.15.

Pełny opis:

Celem zajęć jest prezentacja Zachowań Konsumenckich jako dziedziny naukowej oraz jej podstawowych osiągnięć. Zajęcia są poświęcone omówieniu podejść do zachowań konsumenckich i głównych modeli. Nacisk położony jest na determinanty zachowań (psychologiczne i społeczne, marketingowe i ekonomiczne) oraz na omowienie etapów procesu podejmowania decyzji zakupowej przez konsumenta.

W trakcie zajęć zostana poruszone następujące tematy:

1. Zachowania konsumpcyjne w róznych naukach (ekonomia, socjologia, psychologia).

2. Koncepcje psychologiczne człowieka a zachowania zakupowe.

3. Etapy procesu podejmowania decyzji zakupowej i psychologiczne mechanizmy im towarzyszące.

Literatura:

O'Shaughnessy, J. (1994). Dlaczego ludzie kupują. Warszawa: PWE.

Tyszka, T., Falkowski, A. Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student zna zakres badań i rozważań prowadzonych w ramach zachowań konsumenckich. Rozumie także podstawy psychologiczne zachowań zakupowych.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w warsztatowych elementach zajęć, wykonywanie prac domowych oraz ocena z testu wiadomości.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.