Metody badań marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP311-07 | Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Metody badań marketingowych | ||
Jednostka: | Wydział Psychologii | ||
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zrozumienie na czym polega praca badacza marketingowego, jakie problemy są obszarem badań marketingowych oraz jakie metody są wykorzystywane w tego rodzaju badaniach. W ramach zajęć zostaną omówione ilościowe (sondaże, eksperymenty) i jakościowe (IDI, FGI, diady, badania etnograficzne) metody badań marketingowych, narzędzia zbierania danych i obszary badawcze (badania segmentacyjne, badania marek i reklamy, testy produktów, badania satysfakcji i jakości obsługi. |
||
Pełny opis: | |||
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Słuchacze dowiedzą się jakie metody badawcze i metodologie są wykorzystywane w badaniach marketingowych. W ramach zajęć dowiedzą się jakie są podstawowe metody badań z punktu widzenia metodologii, sposobu zbierania danych, problemów marketingowych. Poznają również narzędzia pomiaru stosowane w badaniach marketingowych. Dowiedzą się jaka jest zasadnicza różnica między metodologią naukowych badań psychologicznych a metodologia badań marketingowych. Umiejętności: formułowanie problemu badawczego, planowanie badań marketingowych (metodologia, narzędzia), analiza danych wtórnych i prezentacja wyników badań marketingowych i formułowania rekomendacji. Kompetencje społeczne: umiejętność pracy w zespole. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sekścińska, Grażyna Wąsowicz-Kiryło | |
Prowadzący grup: | Dominika Maison | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zrozumienie na czym polega praca badacza marketingowego, jakie problemy są obszarem badań marketingowych oraz jakie metody są wykorzystywane w tego rodzaju badaniach. | |
Literatura: |
Literatura Na zajęcia 2: G.A. Churchil (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: PWN. • Część I. Badania marketingowe, proces badań i definicja problemu (s. 17-126) • Część III. Metody i formy zbierania danych (s. 249-292 – rozdział 6; 350-436 – rozdziały 8 i 9) • Część IV. Projektowanie próby i zbieranie danych (s. 491-537 – rozdział 10; 569-610 – rozdział 12) Na zajęcia 3: D.Maison (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta. Warszawa: PWN. • Rozdziały: 1, 2, 3, 8 Na zajęcia 4: K. Pawlikowska, D. Maison (2014). Polki. Spełnione Profesjonalistki, Rodzinne Panie Domu czy Obywatelki Świata. Warszawa: WUW. • Rozdziały: 2, 3, 4 Maison D., Greszta M. (2014). Czy Polacy są gotowi na odpowiedzialny biznes? Segmentacja Polaków ze względu na postawy i zachowania wobec CSR. Handel Wewnętrzny. 4, 171-188. Na zajęcia 5: K. Stasiuk, D. Maison (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. • Rozdział 2 D. Maison, A. Noga-Bogomilski (2007). Badania marketingowe od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. • Rozdział 9 – badania reklamy Na zajęcia 6: Stasiuk, D. Maison (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. • Rozdział 5 (5.1-5.3) Na zajęcia 7: D. Maison, A. Noga-Bogomilski (2007). Badania marketingowe od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. • Rozdział 12 – badania Mystery Shoping |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.