Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy budowania strategii marki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-08 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Podstawy budowania strategii marki
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs zapoznaje studentów z wiedzą na temat współczesnych trendów związanych z problematyką brandingu i zarządzania marką. W trakcie seminarium omówiony zostanie proces tworzenia strategii marketingowej – od określenia grupy docelowej, przez zbudowanie pozycjonowania marki, poszukiwanie insightów komunikacyjnych, rozwój strategii, wybór i optymalizację kreacji, po zagadnienia związane z ewaluacją działań marketingowych.

Pełny opis:

Pierwszeństwo przyjęć na zajęcia mają studenci specjalizacji Psychologia ekonomiczna

Kurs zapoznaje studentów z wiedzą na temat współczesnych trendów związanych z problematyką brandingu i zarządzania marką. W trakcie seminarium omówiony zostanie proces tworzenia strategii marketingowej – od określenia grupy docelowej, przez zbudowanie pozycjonowania marki, poszukiwanie insightów komunikacyjnych, rozwój strategii, wybór i optymalizację kreacji, po zagadnienia związane z ewaluacją działań marketingowych.

Szczegółowy harmonogram zajęć:

1.Marka – definicje. Budowanie pozycjonowania

2. Analiza strategiczna – otoczenie konkurencyjne, konsument, marka

3. Wprowadzenie nowego produktu na rynek – dopracowanie wszystkich elementów marketing-mix

4. Insighty – podstawy budowania strategii komunikacyjnej

5. Koncept komunikacyjny

6. Budowanie kreacji reklamowej

7. Prezentacje zaliczeniowe studentów

Literatura:

Kall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: PWE.

Stasiuk, K., Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

1. WIEDZA:

- Student będzie posiadał aktualną wiedzę na temat współczesnych trendów związanych z problematyką brandingu i zarządzania marką.

2. UMIEJĘTNOŚCI:

- Student będzie miał możliwość praktycznego przećwiczenia i wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w trakcie realizacji własnego projektu.

Jego celem będzie opracowanie strategii komunikacyjnej dla wybranej marki.

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Student nabędzie biegłości w posługiwaniu się językiem marketingowym

- Student nabędzie umiejętności pracy w zespole

Metody i kryteria oceniania:

- Zadania indywidualne i grupowe, realizowane w trakcie zajęć lub jako praca domowa – 40% oceny

- Praca zespołowa (zaliczeniowa) – będzie miała na celu opracowanie strategii komunikacyjnej wybranej marki (począwszy od analizy otoczenia konkurencyjnego, przez identyfikację grupy docelowej, analizę sytuacji marki, opis pozycjonowania, opracowanie konceptu komunikacyjnego i propozycję kreacji) – 60% oceny.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tatiana Popadiak-Kuligowska, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Prowadzący grup: Tatiana Popadiak-Kuligowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sekścińska, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Prowadzący grup: Tatiana Popadiak-Kuligowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.