Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody statystyczne w badaniach marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-09 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Metody statystyczne w badaniach marketingowych
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie.

Pełny opis:

Zajęcia maja na celu przypomnienie/zaprezentowanie podstawowych narzędzi statystycznych wykorzystywanych do analizy danych zbieranych w badaniach społecznych i rynkowych. Studenci będą mieć okazje przypomnieć sobie teorię i praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę wykonując analizy w SPSSie i Excelu oraz napisać raport z badania w PowerPointcie.

GRUPA 1 - zajęcia na poziomie PODSTAWOWYM - prowadzone w wolnym tempie, nacisk na naukę wykonywania podstawowych analiz przez wszystkich uczestników

GRUPA 2 - zajęcia na poziomie ZAAWANSOWANYM, dla osób z doświadczeniem w pracy z SPSS i/lub zainteresowanych tematem badań rynkowych - prowadzone w szybszym tempie, nacisk na zrozumienie konsekwencji wyboru różnorodnych wskaźników i analiz raporcie badawczym, przestrzeń do zadawania większej ilości pytań.

Zaliczenie dla obu grup takie samo.

Literatura:

literatura uzupełniająca:

Bedyńska S., Cypryańska M. (2012) "Statystyczny Drogowskaz". Wydawnictwo Akademickie Sedno, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa, tom 1 i tom 2

Klasyka:

Blalock H.M. (1977) ?Statystyka dla socjologów". PWN, Warszawa.

Ferguson, G.A. i Takane Y. (1997) ?Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice" PWN, Warszawa.

Inne użyteczne książki:

Górniak J., Wachnicki J. (2000) ?Pierwsze kroki w analizie danych?, SPSS Polska, Kraków.

Howell D.C. (2002) "Statistical Methods for Psychology", Duxbury Thomson Learning, Int. Ed.

Landau S., Everitt B.S. (2003) A Handbook of Statistical Analyses Using SPSS. Chapman & Hall/CRC Press LLC.

Larose D.T. (2006) ?Odkrywanie wiedzy z danych?, PWN, Warszawa.

Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk M. (2003) ?Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych", Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa to średnia z ocen raportu badawczego i kolokwium

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Bator, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Prowadzący grup: Katarzyna Bator
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sekścińska, Grażyna Wąsowicz-Kiryło
Prowadzący grup: Katarzyna Bator
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.