Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Techniki projekcyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP311-10 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Techniki projekcyjne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia ekonomiczna
Punkty ECTS i inne: 4.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania oraz realizowania marketingowych badań jakościowych z wykorzystaniem technik projekcyjnych. Podczas kursu studenci poznają przykładowe techniki projekcyjne oraz ich zastosowanie. Zajęcia będą miały charakter praktyczny. W ramach kursu studenci będą wykonywali szereg ćwiczeń: samodzielnie tworzyli techniki projekcyjne, prowadzili badania z ich wykorzystaniem oraz uczyli się analizy i interpretacji wyników badań marketingowych z wykorzystaniem takich technik.

Efekty uczenia się:

Wiedza.

Na zajęciach studenci poznają techniki projekcyjne i poznają ich zastosowanie w badaniach marketingowych i społecznych. Poznają etapy realizacji jakościowych badań konsumenckich.

W trakcie zajęć słuchacze poznają zasady prowadzenia badań jakościowych – przygotowanie kwestionariusza selekcyjnego, scenariusza wywiadu (z uwzględnieniem użycia technik projekcyjnych), zasady analizy, opracowanie raportu z badania oraz przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji.

Umiejętności.

Po zakończeniu zajęć słuchacze będą potrafili dobrać techniki projekcyjne odpowiednie do celów badania i dostosowane do badanej grupy respondentów. W trakcie zajęć będziemy trenować odpowiednie umiejscawianie technik projekcyjnych w wywiadzie oraz wprowadzenie technik projekcyjnych w trakcie wywiadu z respondentem,

W trackie zajęć studenci będą doskonalić umiejętności prowadzenia wywiadów jakościowych, analizy wyników oraz opracowywania raportu.

Kompetencje społeczne

• Umiejętność pracy w zespole.

• Umiejętność prowadzenia wywiadów jakościowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sekścińska
Prowadzący grup: Daria Affeltowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Dominika Maison „Jakościowe metody badań marketingowych”

Na zajęcia nr 2:

• Rozdział 5 „Najtrudniejszy pierwszy krok: planowanie schematu badania”

• Rozdział 8 „Techniki projekcyjne i techniki wspomagające – sposób na wyjście poza deklaracje”

Na zajęcia nr 3:

• Rozdział 7 „Scenariusz wywiadu, czyli czego się chcemy dowiedzieć, a o co możemy zapytać”

Na zajęcia nr 4:

• Rozdział 9 „Prowadzenie wywiadu, czyli co każdy moderator wiedzieć powinien”

Na zajęcia nr 5:

• Rozdział 10: „Analiza i interpretacja badań jakościowych”

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.