Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i leczenie zaburzeń osobowości w terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP8-14
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnoza i leczenie zaburzeń osobowości w terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychoterapia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Kryteria naboru:

- pierwszeństwo dla specjalizacji 308 (w I serii)

- IV-V rok studiów

Skrócony opis:

Kurs wprowadza studentów w zagadnienia diagnozy i psychoterapii zaburzeń osobowości w ujęciu terapii poznawczo-behawioralnej i terapii schematów. Podczas zajęć szczegółowo zaprezentowane zostaną nie tylko wzorce funkcjonowania poznawczego i behawioralnego poszczególnych zaburzeń osobowości, ale również omówione zostaną możliwe formy terapii każdego z nich.

Efekty uczenia się:

• Wiedza

- posiada pogłębioną wiedzę o klasyfikacji zaburzeń psychicznych i ich obrazie klinicznym, jak również zna różne zaawansowane strategie psychoterapeutyczne (K_W13)

• Umiejętności

- umie nawiązać kontakt terapeutyczny przy zastosowaniu złożonych technik terapeutycznych (K_U01)

- potrafi zaplanować i zrealizować postępowanie diagnostyczne za pomocą wywiadu i obserwacji w sposób zaawansowany (K_U02)

- potrafi kompleksowo ocenić od strony etycznej badania z zakresu psychologii klinicznej (K_U07)

- zachowuje krytycyzm metod diagnozy i terapii (K_U05)

• Kompetencje społeczne

- szanuje ludzką odmienność ze względu na stan psychiczny (K_K01)

- wykorzystuje posiadaną wiedzę w działaniach na rzecz innych ludzi (K_K03)

- widzi potrzebę ciągłej superwizji w procesie terapeutycznym (K_K04)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)