Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Staż coachingowy pod superwizją

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP9-31
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Staż coachingowy pod superwizją
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Wspieranie rozwoju osobowości
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Zrealizowane zajęcia z lat I-III; ukończenie wcześniejszych zajęć wymaganych w ramach specjalizacji "Wspieranie rozwoju osobowości", a zwłaszcza zajęć "Coaching jako metoda", "Mechanizmy wpływu i komunikacji", "Proces i techniki pracy w coachingu indywidualnym w podejściu wielopoziomowym"; a także aktualne realizowanie treningowych sesji coachingu.

Skrócony opis:

Zajęcia polegają na superwizji prezentowanych przypadków pracy z klientem w ramach coachingu; dostarczają możliwości rozumienia procesu coachingu oraz zasad etycznych w coachingu.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- na temat coachingu jako metody, procesu, roli coacha;

- pozwalająca rozróżnić klienta coachingu od potencjalnego klienta psychoterapii..

Postawy:

- odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu,

- uważność na przebieg procesu w coachingu,

- uważność na dostosowanie sposobu pracy do zasad etycznych,

- traktowanie obserwacji coacha i informacji od klienta jako wskazówek służących dopasowaniu najlepszych sposobów pracy do potrzeb klienta.

Umiejętności:

- rozumienia procesu,

- zauważania ważnych diagnostycznych elementów procesu, a także stanu klienta, jak i coacha,

- komunikowania klientowi decyzji związanych z kontraktem, w tym nie podjęcia się, bądź skrócenia coachingu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mirosława Huflejt-Łukasik, Jan Jędrzejczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Nauka coachingu jako metody odbywa się poprzez prezentację studiów przypadków. Podczas zajęć omawiane są aktualnie bądź w przeszłości prowadzone procesy coachingu. Analizowany jest przebieg danego procesu coachingu, rozumienie problemu i celu klienta, możliwe sposoby postępowania.

Podczas zajęć jest okazja, by przedyskutować zrozumienie specyfiki metody, kwestie dotyczące warsztatu coacha, zasad etycznych, a także indywidualnego wdrażania się do roli coacha.

Literatura:

- Huflejt-Łukasik, M. (2012). Coaching a psychoterapia. www.treco.pl

- Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

- Huflejt-Łukasik, M. (2010). Zasady etyczne w psychoterapii i w coachingu. W: W. Kaczyńska (red.), Wokół etyki służb społecznych. Wydanie II rozszerzone. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

- Huflejt-Łukasik, M., Peczko, B. (2012). Coaching. W: L. Grzesiuk, H. Suszek, Psychoterapia. Pogranicza. Warszawa: Eneteia, str. 389-412.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)