Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PWP-AWP
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

AUTOPREZENTACJA I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Czyli jak zrobić dobre wrażenie i skutecznie mówić do audytorium

Pełny opis:

Celem zajęć jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności pomagających im świadomie kształtować swój wizerunek w oczach innych, a przede wszystkim radzić sobie dobrze w sytuacjach publicznych wystąpień.

Zakres tematyczny warsztatu będzie obejmował poniżej wymienione zagadnienia.

- Ustosunkowywanie się innych - w jaki sposób ludzie budują opinie na nasz temat

- Prawidłowości postrzegania innych ludzi, wnioskowanie o cechach, efekt pierwszego wrażenia

- Zachowania "zarządzające" naszym wizerunkiem, wrażeniem, jakie robimy na innych

- Specyfika komunikowania się w zależności od pełnionej roli

- Spójność wewnętrzna i zewnętrzna jako podstawa pozytywnego wizerunku

- Umiejętność bycia przekonującym

- Przygotowywanie wystąpień publicznych i sposób organizowania treści

- Budowanie i utrzymywanie dobrego kontaktu z grupą ludzi

- Techniki autoprezentacji - konstruowania wypowiedzi oraz wykorzystania niewerbalnych środków przekazu

- Wpływ obszarów i stref przestrzennych na przebieg komunikacji

- Kontakt wzrokowy

- Prawidłowa postawa ciała i ustawienie prezentera w przestrzeni

- Gestykulacja a akcentowanie treści

- Technika mówienia: ton głosu, sposób wypowiedzi.

- Trenowanie niewerbalnej ekspresji

- Wykorzystanie emocji własnych oraz odbiorcy

- Wzbogacanie przekazu: grafika, dźwięki, dialogi, pytania itp.

- Dobór ubioru i stylizacja

- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, pytaniami

- Dbanie o pozytywne emocje podczas wystąpień, radzenie sobie ze stresem

- Wpływ przekonań na sposób prezentacji

- Trenowanie wystąpień wraz z sesją informacji zwrotnych

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)