Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Satysfakcja i zaangażowanie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-SP303-47 Kod Erasmus / ISCED: 14.4 / (0313) Psychologia
Nazwa przedmiotu: Satysfakcja i zaangażowanie
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Psychologia organizacji i pracy
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Kierunek podstawowy MISMaP:

psychologia

Tryb prowadzenia:

w sali i w terenie

Skrócony opis:

W ramach kursu studenci pogłębiać będą wiedzę na temat postaw pracowników wobec swojej pracy i zatrudniającej ich organizacji. Omawiane będą przede wszystkim problemy związane z kształtowaniem się zadowolenia, przywiązania do organizacji, zaangażowania w pracę oraz poczucia wsparcia organizacyjnego i ich związków z funkcjonowaniem w pracy.

Pełny opis:

Studenci zapoznawać się będą z aktualną wiedzą na temat najważniejszych wymiarów, opisujących postawy pracowników. W przypadku każdego z omawianych wymiarów będzie należało przeprowadzić krótkie badanie w terenie, z wykorzystaniem dostępnych metod do jego pomiaru.

Omawiane będą następujące zmienne:

- satysfakcja z pracy

- przywiązanie do organizacji

- zaangażowanie w pracę i wypalenie zawodowe

- spostrzegane wsparcie organizacyjne

Zajęcia mają charakter warsztatowy, w ich trakcie studenci będą wykonywać niewielkie projekty badawcze, Badania będą prowadzone indywidualnie jako prace domowe oraz zespołowo w ramach mini-projektów badawczych.

Literatura:

Chirkowska-Smolak, T. (2012). Psychologiczny model zaangażowania w pracę. Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

Czarnota-Bojarska, J., (2010). Dopasowanie człowiek – organizacja i tożsamość organizacyjna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar

Eisenberger, R., Huntington, R. (1986). Perceived Organizational Support. Journal of Applied Psychology, 71 (3), 500-507

Herzberg, F., Mausner, B., & Snyderman, B.B. (1959). The motivation to work. New York ; London : John Wiley & Sons : Chapman & Hall, cop.

Meyer, J.P., Allen, N.J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human resource management review. 1(1), 61-89

Schaufeli, W.B., Bakker, A.B. (2004). Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: a multi-sample study. Journal of Organizational Behavior, 25, 293-315

Efekty uczenia się:

Wiedza:

student zna terminy i koncepcje opisujące postawy pracowników wobec organizacji i wykonywanej pracy.

Umiejętności:

student potrafi zastosować wiedzę do planowania oraz realizowania działań wspierających funkcjonowanie pracowników i organizacji;

Postawy:

student stosuje nabytą wiedzę, zachowując postawę rozumiejącą i wrażliwą na dobro jednostki;

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składać się będą oceny trzech obszarów. W nawiasach przy poszczególnych obszarach podaję udział procentowy w ocenie końcowej:

1. Prace domowe indywidualne (40%)

2. Projekt badawczy zespołowy (40%)

3. Aktywność na zajęciach (20%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-08-02
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Czarnota-Bojarska
Prowadzący grup: Joanna Czarnota-Bojarska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.