Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specjalizacja - Psychologia Biznesu (dawna Psychologia Ekonomiczna)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-SP311-EGZ
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specjalizacja - Psychologia Biznesu (dawna Psychologia Ekonomiczna)
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy: Egzaminy Specjalizacyjne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Psychologia ekonomiczna to stosunkowo młoda dziedzina, zajmująca się badaniem interakcji zachodzących między człowiekiem a systemem ekonomicznym.

Celem specjalizacji jest przekazanie studentom wiedzy i umiejętności psychologicznych związanych z ekonomicznymi zachowaniami człowieka, traktowanego jako jeden z elementów systemu ekonomicznego (człowieka kształtującego ten system oraz będącego podmiotem jego oddziaływań). Wiedza ta jest niezmiernie przydatna w instytucjach podejmujących decyzje finansowe i publiczne, adresujących swoje działania do człowieka jako konsumenta i uczestnika rynku pracy. Program specjalizacji ma przygotowywać studentów do samodzielnego wykonywania zadań w zakresie wspomagania marketingowych i ekonomicznych procesów decyzyjnych oraz zamawiania, planowania i realizacji badań marketingowych.

Szczególny nacisk położony jest na rozwinięcie:

1. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka w systemie ekonomicznym

2. Wiedzy na temat funkcjonowania człowieka jako konsumenta dóbr i usług, obejmującej:

a) umiejętność formułowania przewidywań zachowań konsumentów dóbr i usług w różnych zadaniach i sytuacjach (reakcje na inflację, oddziaływania marketingowe, sposób dysponowania środkami finansowymi, itp.);

b) umiejętność realizowania badań marketingowych na potrzeby znalezienia rozwiązań dla konkretnych problemów marketingowych.

Dodatkowa informacja dotycząca rekrutacji na specjalizację:

Dla studentów MISMaP i MISH średnią ocen z zajęć obligatoryjnych realizowanych na Wydziale Psychologii wylicza jednostka macierzysta. Student zobowiązany jest dostarczyć potwierdzoną średnią do dziekanatu Wydziału Psychologii UW.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Sekścińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)