Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSEM3MAR |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.701
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty dla 3 roku MSEMen realizowane na Wydziale Zarządzania UW sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Na zajęciach zostaną przedstawione zasady działalności marketingowej przedsiębiorstwa, transformacja cyfrowa w marketingu, marketingowe decyzje strategiczne (na poziomie organizacji i sfery działalności / marki) oraz marketingowe decyzje instrumentalne (dotyczące oferty rynkowej, tj. produktu, dystrybucji, ceny i promocji). |
Pełny opis: |
Wykład: 1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa Określenie miejsca (roli) marketingu w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa Definicja marketingu Zasady orientacji marketingowej Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie 2. Transformacja cyfrowa w marketingu Technologie informacyjno-komunikacyjne Martech Cyfrowa gotowość Marketing-mix – modele działania 3. Ewolucja marketingu Typologie ewolucji marketingu Orientacje prowadzenia działalności marketingowej – typologia 1 Fazy rozwoju marketingu – typologia 2 4. Marketing strategiczny w organizacji Strategia marketingowa dla organizacji – elementy Domena działania organizacji Strategiczne jednostki działalności Misja organizacji Cele strategiczne organizacji Analiza portfelowa Strategie zakresowe 5. Decyzje strategiczne – STPM Procedura STPM Segmentacja rynku Wybór rynku docelowego Różnicowanie i pozycjonowanie marki Założenia strategiczne dla marketing-mix 6. Różne oblicza marketingu Specyfika marketingu na rynkach usługowych Specyfika marketingu na rynkach B2B Specyfika marketingu w organizacjach niedochodowych Ćwiczenia: 7. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa Definicja marketingu Zasady orientacji marketingowej Sekwencja decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie 8. Decyzje strategiczne – STPM Procedura STPM Segmentacja rynku Wybór rynku docelowego Różnicowanie i pozycjonowanie marki Założenia strategiczne dla marketing-mix 9. Decyzje produktowe Pojęcie i rodzaje produktu Tworzenie asortymentu rynkowego Projektowanie atrybutów produktu indywidualnego Planowanie nowego produktu Kształtowanie cyklu życia produkt 10. Decyzje dystrybucyjne Determinanty i efekty wyboru kanałów dystrybucji Wyznaczenie liczby kanałów dystrybucji Ustalenie typu dystrybucji (offline i online) Określenie długości kanałów dystrybucji Wyznaczenie szerokości kanału dystrybucji, Ustalenie stopnia powiązań integracyjnych w kanałach dystrybucji 11. Decyzje cenowe Ceny – wprowadzenie Determinanty decyzji cenowych Strategie cenowe Ustalenie ceny podstawowej Odchylenia od ceny podstawowej 12. Decyzje promocyjne Istota promocji i modele komunikacji Formy promocji i ich efekty Formy promocji offline Formy promocji online |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: Kotler, P., Keller, K.L. (2012). Marketing, Poznań: Rebis. Uzupełniające pozycje: Mazurek, G. (red.) (2018). E-marketing. Planowanie. Narzędzia. Praktyka. Poltex. Warszawa. Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I.(2021). Marketing 5.0. Technologie Next Tech. MT Biznes. Warszawa. Garbarski, L., Krzyżanowska, M. (2023). Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy. Poltext. Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie marketingu (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące działalności marketingowej różnych typów organizacji (K_W02). • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury tworzenia i trzymania relacji organizacji z różnymi podmiotami funkcjonującymi w jej otoczeniu (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do działalności marketingowej (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać teorię marketingu do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z działalnością marketingową (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas ćwiczeń i na koniec podczas zaliczenia ćwiczeń (testu) oraz egzaminu Wykład: egzamin pisemny (80% oceny) Wyjściówki (3 pytania zamknięte na 10 wykładach) – poprawiają punktację do 10% ocena z ćwiczeń (20% oceny) Ćwiczenia: 20% testy /wejściówki 30% praca na zajęciach (odpowiedzi na pytania, praca w grupach) 50% kolokwium końcowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Gmerek, Grzegorz Karasiewicz | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Karasiewicz, Urszula Widelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Gmerek, Grzegorz Karasiewicz | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Karasiewicz, Urszula Widelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.