Business Economics
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSdz2BEen |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
|
Nazwa przedmiotu: | Business Economics |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Ten kurs wprowadza koncepcje i zasady ekonomiczne, które są przydatne w zrozumieniu ogólnego środowiska gospodarczego, w którym działają firmy i inne organizacje. |
Pełny opis: |
Mikroekonomia bada, w jaki sposób konsumenci i firmy podejmują decyzje i jak wchodzą ze sobą w interakcje na rynkach. Poruszane tematy obejmują podaż i popyt, zachowania konsumentów i przedsiębiorstw, ustalanie cen i działanie rynków, sytuacje niedoskonałości rynku oraz wpływ i rolę rządu na gospodarkę. Makroekonomia bada całą gospodarkę i jej dobrostan. Makroekonomia analizuje wpływ czynników, takich jak inflacja, kursy walut, stopy procentowe i handel, kryzysy i ekonomia pandemii oraz ich wpływ na dobrobyt i stabilność gospodarki. |
Literatura: |
Timothy Taylor’s. Principles of Economics. |
Efekty uczenia się: |
Po pomyślnym ukończeniu studenci będą mieli wiedzę i umiejętności aby: 1. wykazać się zrozumieniem wstępnych, kanonicznych modeli zachowań konsumentów i producentów oraz makroekonomii. 2. wykazać się podstawową wiedzą na temat funkcjonowania nowoczesnej gospodarki. 3. oceniać efekty interwencji rządowych na poszczególnych rynkach i w makroekonomii. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wszystkie zadania należy przesyłać zgodnie z wyznaczonym terminem. 5% quizy; 20% zestawy zadań; 10% prezentacja/zadanie badawcze; 25% półsemestralne, 40% łączny egzamin końcowy, otwarte książki i notatki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.