Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikacja wizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-D4KOWI-PRM Kod Erasmus / ISCED: 15.1 / (0321) Dziennikarstwo
Nazwa przedmiotu: Komunikacja wizualna
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM)
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 1.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Współcześnie będąc świadkami zwrotu ikonicznego w otaczającym nas świecie, nie tylko znajomość mediów audialnych oraz kodów werbalnych jest niezbędna do skutecznej komunikacji. Przedmiot wprowadza podstawowe pojęcia zakresu komunikacji wizualnej, analizuje koncepcje piękna i zastosowanie sztuki w obszarze promocji i marketingu.

Pełny opis:

Przedmiot stanowi wprowadzenie do analizy kodów wizualnych wykorzystywanych współcześnie coraz częściej przez specjalistów ds.marketing, PR i pracowników mediów (m.in. infografiki). W związku z rosnącym wpływem ikonosfery w życiu społecznym i na rynku student zyskuje podstawowe zdolności opisu i tworzenia komunikatów wizualnych m.in. z użyciem terminologii semiotycznej. Wskazane są obszary zastosowania komunikacji wizualnej, dostarczona argumentacja na rzecz triumfu obrazu nad tekstem. Zajęcia dotykają podstaw historii sztuki, sfery designu, obrazów medialnych oraz reklamy wizualnej.

Nakład pracy studenta:

Konwersatorium = 30 godz.

Samodzielne przygotowanie do zajęć

½ godz. tyg. = 40 godz.

Przygotowanie do zaliczenia = 20 godz.

Razem = 120 godz.

Literatura:

P. Francuz (red.), Komunikacja wizualna, Scholar 2013

A. D’Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universita 2008

E. H. Gombrich, O sztuce; Rebis 2012

M.Bogunia-Borowska, P.Sztomka, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Znak 2013.

Literatura uzupełniająca:

L. Bhaskaran, Designs of the Times: Using Key Movements and Styles for Contemporary Design ;

I. Noble, R. Bestley, Visual Research;

S. Spencer, Visual Research Methods in Social Science

Efekty uczenia się:

Student operuje terminologią niezbędną do analizy kodów wizualnych, potrafi wykazać z czego wynika rosnący wpływ ikonosfery w życiu społecznym i na rynku. Zyskuje zdolność analizy komunikatów wizualnych, potrafi wskazać różne typy znaków z użyciem terminologii semiotycznej. Student potrafi wskazać podstawowe obszary zastosowania komunikatów wizualnych w marketingu medialnym i PR.

Metody i kryteria oceniania:

50% Test z wiedzy; 50% graficzny projekt studencki

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-16 - 2019-06-08
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Prowadzący grup: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Prowadzący grup: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-18 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.