Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja wizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-D4KOWI-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja wizualna
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM)
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Współcześnie będąc świadkami zwrotu ikonicznego w otaczającym nas świecie społecznym, nie tylko znajomość mediów audialnych oraz kodów werbalnych jest niezbędna do skutecznej komunikacji. Przedmiot wprowadza podstawowe pojęcia zakresu komunikacji wizualnej, analizuje koncepcje piękna i zastosowanie sztuki w obszarze promocji i marketingu. Wprowadza interdyscyplinarną koncepcję wizualnego public relations.

Pełny opis:

Przedmiot stanowi wprowadzenie do analizy kodów wizualnych wykorzystywanych współcześnie coraz częściej przez specjalistów ds.marketing, PR i pracowników mediów (m.in. infografiki). W związku z rosnącym wpływem ikonosfery w życiu społecznym i na rynku student zyskuje podstawowe zdolności opisu i tworzenia komunikatów wizualnych m.in. z użyciem terminologii semiotycznej. Wskazane są obszary zastosowania komunikacji wizualnej, dostarczona argumentacja na rzecz triumfu obrazu nad tekstem. Zajęcia dotykają podstaw historii sztuki, sfery designu, obrazów medialnych oraz reklamy wizualnej.

Wykorzystywane metody dydaktyczne:

-prelekcja

- dyskusja

- elementy wykładu

- zajęcia praktyczne

- metody ćwiczebne

Nakład pracy studenta:

Konwersatorium = 30 godz.

Samodzielne przygotowanie do zajęć

½ godz. tyg. = 40 godz.

Przygotowanie do zaliczenia = 20 godz.

Razem = 120 godz.

Literatura:

Podstawowa: A.Waszkiewicz-Raviv, Wizualne Public Relations. Siła obrazów w komunikacji organizacji. WUW 2021.

M.Bogunia-Borowska, P.Sztomka, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Znak 2013.

Literatura uzupełniająca:

I. Noble, R. Bestley, Visual Research;

S. Spencer, Visual Research Methods in Social Science

Efekty uczenia się:

Student operuje terminologią niezbędną do analizy kodów wizualnych w komunikacji organizacji, potrafi wykazać z czego wynika rosnący wpływ ikonosfery w życiu społecznym i na rynku. Zyskuje zdolność analizy komunikatów wizualnych w ramach działań PR, potrafi wskazać różne typy znaków z użyciem terminologii semiotycznej. Student potrafi wskazać podstawowe obszary zastosowania komunikatów wizualnych w marketingu medialnym i PR.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów:

obecność na zajęciach jest wymagana.

50% Zaliczenie pisemne w formie testu z wiedzy; 50% wizualny projekt studencki. Możliwość podniesienia oceny w wyniku realizacji systematycznie zlecanych zadań indywidualnych i ich dostarczenie w ramach zajęć.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Prowadzący grup: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Waszkiewicz-Raviv
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)