Komunikacja wizualna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D4KOWI-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja wizualna |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Współcześnie będąc świadkami zwrotu ikonicznego w otaczającym nas świecie społecznym, nie tylko znajomość mediów audialnych oraz kodów werbalnych jest niezbędna do skutecznej komunikacji. Przedmiot wprowadza podstawowe pojęcia zakresu komunikacji wizualnej, analizuje koncepcje piękna i zastosowanie sztuki w obszarze promocji i marketingu. Wprowadza interdyscyplinarną koncepcję wizualnego public relations. |
Pełny opis: |
Przedmiot stanowi wprowadzenie do analizy kodów wizualnych wykorzystywanych współcześnie coraz częściej przez specjalistów ds.marketing, PR i pracowników mediów (m.in. infografiki). W związku z rosnącym wpływem ikonosfery w życiu społecznym i na rynku student zyskuje podstawowe zdolności opisu i tworzenia komunikatów wizualnych m.in. z użyciem terminologii semiotycznej. Wskazane są obszary zastosowania komunikacji wizualnej, dostarczona argumentacja na rzecz triumfu obrazu nad tekstem. Zajęcia dotykają podstaw historii sztuki, sfery designu, obrazów medialnych oraz reklamy wizualnej. Wykorzystywane metody dydaktyczne: -prelekcja - dyskusja - elementy wykładu - zajęcia praktyczne - metody ćwiczebne Nakład pracy studenta: Konwersatorium = 30 godz. Samodzielne przygotowanie do zajęć ½ godz. tyg. = 40 godz. Przygotowanie do zaliczenia = 20 godz. Razem = 120 godz. |
Literatura: |
Podstawowa: A.Waszkiewicz-Raviv, Wizualne Public Relations. Siła obrazów w komunikacji organizacji. WUW 2021. M.Bogunia-Borowska, P.Sztomka, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Znak 2013. Literatura uzupełniająca: I. Noble, R. Bestley, Visual Research; S. Spencer, Visual Research Methods in Social Science |
Efekty uczenia się: |
Student operuje terminologią niezbędną do analizy kodów wizualnych w komunikacji organizacji, potrafi wykazać z czego wynika rosnący wpływ ikonosfery w życiu społecznym i na rynku. Zyskuje zdolność analizy komunikatów wizualnych w ramach działań PR, potrafi wskazać różne typy znaków z użyciem terminologii semiotycznej. Student potrafi wskazać podstawowe obszary zastosowania komunikatów wizualnych w marketingu medialnym i PR. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie następujących kryteriów: obecność na zajęciach jest wymagana. 50% Zaliczenie pisemne w formie testu z wiedzy; 50% wizualny projekt studencki. Możliwość podniesienia oceny w wyniku realizacji systematycznie zlecanych zadań indywidualnych i ich dostarczenie w ramach zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Prowadzący grup: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alicja Waszkiewicz-Raviv | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.