Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy komunikacji marketingowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-L-DM-Z4PKM-PRM
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Podstawy komunikacji marketingowej
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Wykład obejmuje:

zagadnienia strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z rozwojem internetu, platform społecznościowych oraz transformacją cyfrową.

Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście:

• strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia, interesariuszy przewag rynkowych, zasobów)

• taktyki działań i kampanii (ze szczególnym naciskiem na rolę mediów)

• efektywności

• celów społecznych i biznesowych.

Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku.

Pełny opis:

Wykład obejmuje:

zagadnienia strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z rozwojem internetu, platform społecznościowych oraz transformacją cyfrową.

Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście:

• strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia, interesariuszy przewag rynkowych, zasobów)

• taktyki działań i kampanii (ze szczególnym naciskiem na rolę mediów)

• efektywności

• celów społecznych i biznesowych.

Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku.

Literatura:

Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, 2018

T. Taranko, Komunikacja marketingowa: istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, 2015

A.Latko, Marketing wobec ponowoczesności, CEDEWU, 2013

A.Miotk, Skuteczne social media, wyd.II, OnePress, 2017

M.Kowalska, Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007 (rozdz. I, z rozdz.II 2.1.3-2.3.2, rozdz.3)

Efekty uczenia się:

Student posiada wiedzę na temat najnowszych trendów w komunikacji marketingowej, jej składowych, a także narzędzi analizy strategicznej, przygotowania planu komunikacji, warunków jego realizacji, pomiarów i oceny skuteczności oraz efektywności. Potrafi operować podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu strategicznego (np. przewaga rynkowa, grupa docelowa, USP, UVP, marka i jej pozycjonowanie) i formułować wnioski dla strategii oraz taktyki komunikacji marketingowej, w tym zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem internetu i narzędzi cyfrowych.

Student ma opanowany warsztat niezbędny do krytycznej analizy projektów komunikacji marketingowej z punktu widzenia ich skuteczności i efektywności w wymiarze społecznym i ekonomicznym.

Student

• ma umiejętność formułowania zależności między celami marketingowymi a funkcjami komunikacji marketingowej

• zna składowe komunikacji marketingowej, potrafi identyfikować procesy, uwarunkowania, mierniki sukcesu i efektywności

• ma umiejętność gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji niezbędnych do formułowania strategii i taktyki komunikacji marketingowej

• potrafi identyfikować narzędzia i kanały komunikacji marketingowej oraz ma podstawy do korzystania z nich w praktyce, w szczególności w obszarze mediów

• ma umiejętność posługiwania się modelem PESO

• ma umiejętność formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności

Obszar innych kompetencji:

Oprócz wiedzy teoretycznej o komunikacji marketingowej oraz znajomości podstawowych narzędzi, studenci poznają miejsce komunikacji marketingowej w życiu społecznym i jej wpływ na kształtowanie postaw oraz zachowań odbiorców. Ponadto zapoznają się z dynamicznym ujęciem komunikacji marketingowej w kontekście trendów rozwoju marketingu i cyfrowej transformacji. Mogą też ocenić swój potencjał kreatywny i predyspozycje do prowadzenia projektów komunikacji marketingowej na poziomie strategicznym i taktycznym.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w wykładach (20 punktów, dopuszczalne są 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności – 0 punktów)

Egzamin pisemny w formie testu (pytania zamknięte i otwarte) wraz z analizą przypadku - 80 punktów

Warunki zaliczenia zajęć:

Max liczba punktów – 100

60-70 pkt. – ocena dostateczna

71-75 pkt. – oc. dostateczna +

76-85 pkt. – oc. dobra

86-90 pkt. – oc. dobra+

91-95 pkt. - oc. bardzo dobra

96-100 pkt – oc. celująca

Praktyki zawodowe:

brak

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)