Podstawy komunikacji marketingowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-Z4PKM-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji marketingowej |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Wykład obejmuje: zagadnienia strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z rozwojem internetu, platform społecznościowych oraz transformacją cyfrową. Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście: • strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia, interesariuszy przewag rynkowych, zasobów) • taktyki działań i kampanii (ze szczególnym naciskiem na rolę mediów) • efektywności • celów społecznych i biznesowych. Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku. |
Pełny opis: |
Wykład obejmuje: zagadnienia strategii komunikacji marketingowej, funkcje, narzędzia, kanały komunikacji, najnowsze trendy w marketingu związane z rozwojem internetu, platform społecznościowych oraz transformacją cyfrową. Komunikacja marketingowa, w tym zintegrowana komunikacja marketingowa omawiane jest w kontekście: • strategii (marka i jej pozycjonowanie, analiza otoczenia, interesariuszy przewag rynkowych, zasobów) • taktyki działań i kampanii (ze szczególnym naciskiem na rolę mediów) • efektywności • celów społecznych i biznesowych. Wykład łączy ujęcie teoretyczne z odniesieniami do praktyki i studiów przypadku. |
Literatura: |
Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, 2018 T. Taranko, Komunikacja marketingowa: istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, 2015 A.Latko, Marketing wobec ponowoczesności, CEDEWU, 2013 A.Miotk, Skuteczne social media, wyd.II, OnePress, 2017 M.Kowalska, Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2007 (rozdz. I, z rozdz.II 2.1.3-2.3.2, rozdz.3) |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedzę na temat najnowszych trendów w komunikacji marketingowej, jej składowych, a także narzędzi analizy strategicznej, przygotowania planu komunikacji, warunków jego realizacji, pomiarów i oceny skuteczności oraz efektywności. Potrafi operować podstawowymi pojęciami z zakresu marketingu strategicznego (np. przewaga rynkowa, grupa docelowa, USP, UVP, marka i jej pozycjonowanie) i formułować wnioski dla strategii oraz taktyki komunikacji marketingowej, w tym zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem internetu i narzędzi cyfrowych. Student ma opanowany warsztat niezbędny do krytycznej analizy projektów komunikacji marketingowej z punktu widzenia ich skuteczności i efektywności w wymiarze społecznym i ekonomicznym. Student • ma umiejętność formułowania zależności między celami marketingowymi a funkcjami komunikacji marketingowej • zna składowe komunikacji marketingowej, potrafi identyfikować procesy, uwarunkowania, mierniki sukcesu i efektywności • ma umiejętność gromadzenia, weryfikacji i krytycznej oceny informacji niezbędnych do formułowania strategii i taktyki komunikacji marketingowej • potrafi identyfikować narzędzia i kanały komunikacji marketingowej oraz ma podstawy do korzystania z nich w praktyce, w szczególności w obszarze mediów • ma umiejętność posługiwania się modelem PESO • ma umiejętność formułowania kluczowych wskaźników efektów kampanii oraz mierników jej efektywności Obszar innych kompetencji: Oprócz wiedzy teoretycznej o komunikacji marketingowej oraz znajomości podstawowych narzędzi, studenci poznają miejsce komunikacji marketingowej w życiu społecznym i jej wpływ na kształtowanie postaw oraz zachowań odbiorców. Ponadto zapoznają się z dynamicznym ujęciem komunikacji marketingowej w kontekście trendów rozwoju marketingu i cyfrowej transformacji. Mogą też ocenić swój potencjał kreatywny i predyspozycje do prowadzenia projektów komunikacji marketingowej na poziomie strategicznym i taktycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w wykładach (20 punktów, dopuszczalne są 3 nieobecności; powyżej 3 nieobecności – 0 punktów) Egzamin pisemny w formie testu (pytania zamknięte i otwarte) wraz z analizą przypadku - 80 punktów Warunki zaliczenia zajęć: Max liczba punktów – 100 60-70 pkt. – ocena dostateczna 71-75 pkt. – oc. dostateczna + 76-85 pkt. – oc. dobra 86-90 pkt. – oc. dobra+ 91-95 pkt. - oc. bardzo dobra 96-100 pkt – oc. celująca |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.