Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane problemy animacji kultury

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-IN-Z3WPA-OZB
Kod Erasmus / ISCED: 15.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wybrane problemy animacji kultury
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: IN-ZAOCZNE II STOPNIA - 3 semestr (spec.: OZB)
Strona przedmiotu: https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=3904
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Rola i formy animacji w pracy z czytelnikiem, w określonym środowisku - cele, zadania, potrzeby.

Pełny opis:

Rola i formy animacji w pracy z czytelnikiem, w określonym środowisku - cele, zadania, potrzeby. Wykorzystanie zasobów bibliotecznych do realizacji zadań w/w. Wykorzystanie analizy dokumentów najważniejszych instytucji kultury. Kwerenda biblioteczna.

Literatura:

1. Biblioteki w systemie jednoczącej się Europy (red.) E. B. Zybert, M. Zając. Warszawa 2007

2. Gajda J. Pedagogika kultury w zarysie, Kraków 2006

3. Pietrzak M. Rola teatru w edukacyjnej pracy bibliotekarza i nauczyciela, SBP, Warszawa 2007

4. Samulczyk-Pawluk T. Edukacja teatralna w szkole podstawowej, Kraków 2005

5. Antczak M. Historia dramy w świetle publikacji jej prekursorów jako początek drogi do polskiej biblioteki szkolnej. W: „Historia i współczesność w badaniach bibliologicznych” (red.) J. Konieczna, Łódź 2007

6. Aktualne dokumenty znajdujące się na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innych instytucji kultury

7. DLA- animacja kultury metody/ działania/ inspiracje

8. C. Trevarthen, Znaczenie twórczości artystycznej w życiu dziecka

9. M. Banach, Edukacyjne aspekty pracy amatorskich zespołów folklorystycznych

10 Specyfika pracy z uczniem cudzoziemcem i uchodźcą na podstawie doświadczeń polskich i walijskich

11. J. Torowska, Edukacja kulturalna i edukacja kulturowa w Polsce po 1989 roku-próba ujęcia

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

Zna terminologię specjalistyczną dla nauk humanistycznych podstawowych dla bibliologii i informatologii.

Ma uporządkowaną , pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji wiedzę z zakresu bibliologii i informatologii.

Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach bibliologii i informatologii z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru albo obszarów, z których została wyodrębniona informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych.

Ma szczegółową wiedzę o wybranych współczesnych dokonaniach z zakresu tych dyscyplin naukowych, które mogą stanowić punkt odniesienia /obszar współpracy w praktyce bibliotecznej i informacyjnej.

Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury, właściwych dla wybranych dyscyplin naukowych będących punktem odniesienia dla badań i praktyki bibliotecznej i informacyjnej.

Ma podstawową wiedzę o bibliotekach i innych instytucjach kultury oraz orientację we współczesnym życiu kulturalnym, w zakresie niezbędnym dla prowadzenia współpracy bibliotek i wymiany informacji z tymi instytucjami.

UMIEJĘTNOŚCI:

Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy własne dla potrzeb użytkowników informacji.

Posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych związanych z wykonywaniem zawodu bibliotekarza albo pracownika informacji.

Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację obiektów informacyjnych w świetle wiedzy bibliologicznej i informatologicznej, stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym.

Potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację usług informacyjnych z punktu widzenia bibliologii i informatologii stosując oryginalne podejścia , uwzględniające nowe osiągnięcia humanistyki w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno- kulturowym.

Posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o różnych typach dokumentów na podstawie wiedzy naukowej z zakresu bibliologii i informatologii oraz umiejętności prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i różnych mediach.

Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych z niespecjalistami (użytkownikami faktycznymi i potencjalnymi), w języku polskim i języku obcym.

Potrafi popularyzować wiedzę o bibliotekach i placówkach informacji oraz ich zasobach i usługach.

Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wypowiedzi pisemnych niezbędnych w praktyce bibliotecznej i informacyjnej, w języku polskim i języku obcym , uznawanym za podstawowy dla bibliologii i informatologii.

Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym , w zakresie bibliologii i informatologii lub w obszarze leżącym na ich pograniczu z innymi dyscyplinami naukowymi

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób w zakresie kompetencji informacyjnych.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.

Systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym , interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi i nowatorskimi formami wyrazu artystycznego, nowymi zjawiskami w sztuce, związanymi z książką i jej instytucjami.

Metody i kryteria oceniania:

Wkład własny do realizowanych zadań. Zadania praktyczne.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Grabowska
Prowadzący grup: Dorota Grabowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)