Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specjalizacja zarządzanie i marketing w mediach cz. 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-LM-D3SPMM Kod Erasmus / ISCED: 15.1 / (0321) Dziennikarstwo
Nazwa przedmiotu: Specjalizacja zarządzanie i marketing w mediach cz. 1
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: LM-DZIENNE II STOPNIA 3 semestr, 2 rok
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Student ma przekazane informacje na temat:

- historii mediów i ich roli w historii cywilizacji, roli informacji oraz znaczenia politycznego, gospodarczego i społecznego.

- informacje na temat zasad funkcjonowania współczesnych mediów

- informacje na temat wpływu mediów na przemiany polityczno-gospodarczo-społeczne

- roli mediów jako produktu i towaru na rynku

- podstawowych praw ekonomii w mediach

- struktury organizacyjnej redakcji/przedsiębiorstwa medialnego i sprzedaży

Pełny opis:

Zarządzanie i marketing w mediach to znajomość historii powstawania mediów i ich wpływu na rozwój społeczeństw: polityczny, ekonomiczny i kulturalny oraz społeczny. Rola i potęga informacji oraz jej dystrybucja to klucz do oddziaływań i sterowania rozwojem społeczności.

Studenci poznają także media jako przedsiębiorstwa, mechanizmy ekonomiczne jakie nimi rządzą, strukturę organizacyjną mającą wpływ na efektywność, techniki pozwalające na maksymalny udział w rynku oraz wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Media jako narzędzie oddziaływania, towar i produkt przynoszący zyski oraz oręż w potyczkach światopoglądowych.

Literatura:

brak

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu przedmiotu student:

Wiedza:

Znajomość podstaw historii powstania mediów

Znajomość głównych mechanizmów ekonomicznych i praw rynku. Znajomość teorii popytu i podaży oraz technik ich wspomagania.

Znajomość praw makro i mikroekonomii oraz ich wzajemnego wpływu.

Znajomość struktury organizacji instytucji medialnej/redakcji oraz zasad ich zarządzania

Znajomość procesu produkcyjnego/ wytwórczego i dystrybucji na rynku mediów.

Znajomość wartości towaru jakim jest informacja i sposób jej przekazu

Umiejętności:

Student umie opracować strategię utworzenia i wdrożenia na rynek nowego produktu medialnego, posiada umiejętności napisania nie tylko business planu ale też strategii marketingowej, reklamowej i PR w celu osiągnięcia sukcesu ekonomicznego.

Umie poruszać się w środowisku bankowości i fundrisingu, dotacji i sponsoringu.

Inne kompetencje

Wiedza i umiejętności menagerskie wydawcy

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach oraz aktywny udział w pracach zespołów zadaniowych. Złożenie pracy w wersji elektronicznej.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31

Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Miotk, Małgorzata Starzyńska
Prowadzący grup: Wiesław Cetera, Anna Miotk, Małgorzata Starzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.