Dramat w nowoczesności, nowoczesność w dramacie vol.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3001-C0N-TL1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Dramat w nowoczesności, nowoczesność w dramacie vol.2 |
Jednostka: | Instytut Literatury Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas konwesatorium kontynuowany będzie temat nażywości , który w odniesieniu do I połowy XX wieku rozwijany był na konwersatorium w roku poprzednim. Szczegółowa literatura zostanie podana na pierwszych zajęciach w październiku. Obejmować będzie ona najnowsze propozycje teoretyczne dotyczące ujęć zagadnień związanych z budową dzieła dramatycznego w odniesieniu do utworów II połowy XX wieku. Analizie poddane zostaną te najważniejsze i te mniej znane utwory dramatyczne powstałe po 1945 roku. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla osób, które uczestniczyły w konwersatorium w roku 2019/2020, jak i dla osób, które nie brały udziału w zeszłorocznych zajęciach, a chciałyby poszerzyć swoją wiedzę o dramacie. |
Literatura: |
Proponowane utwory do analizy w roku akademickim 2020/2021 to: J. Szwarc, Smok N. Erdman, Samobójca J. P. Sartre, Muchy S. Beckett, Końcówka E. Ionesco, Krzesła J. Genet, Pokojówki T. Williams, Tramwaj zwany pożądaniem M. Frisch, Biederman i podpalacze W. Gibson, Dwoje na huśtawce A. Miller, Śmierć komiwojażera T. Dorst, Ja, Feuerbach D. Fo, Związek otwarty E.F. Albee, Kto się boi Virgini Woolf H. Pinter, Dozorca R. Harwood, Garderobiany I. Wyrypajew, Tlen B. Srbljanović, Sytuacje rodzinne J. Szaniawski, Dwa teatry W. Gombrowicz, Operetka T. Różewicz, Kartoteka rozrzucona J. Krasiński, Czapa czyli śmierć na raty Jarosław Abramow-Newerly, Maestro S. Tym, Rozmowy przy wycinaniu lasu J. Głowacki, Kopciuch I. Iredyński, Jasełka moderne |
Metody i kryteria oceniania: |
ZAJĘCIA BĘDĄ PROWADZONE NA PLATFORMIE GOOGLE MEET do czasu obowiązywania nauki zdalnej. - obecność - zaangażowanie w dyskusję - praca zaliczeniowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.