Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań logopedycznych w terapii zaburzeń i rozwoju mowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-C0DS-MBL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metody badań logopedycznych w terapii zaburzeń i rozwoju mowy
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria doktoranckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem seminarium jest metodologiczne i merytoryczne przygotowanie studentów do prowadzenia badań naukowych z zakresu rozwoju i zaburzeń mowy u dzieci. W centrum zainteresowania znajdzie się ocena przydatności różnych narzędzi badawczych, problemy metodologiczne i terminologiczne oraz wybrane zagadnienia związane z analizą pozyskanych w badaniu danych. Przewidziane są wystąpienia uczestników, prezentujących postępy w przygotowaniu narzędzi do badań, wyników badań oraz fragmenty prac doktorskich, a także dyskusje nad omawianymi przez nich zagadnieniami.

Literatura:

Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009

Emiluta – Rozya D., 2002, „Projekt „Badania mowy” Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego, Szkoła Specjalna nr 3.

Grabias S., 1994, Logopedyczna klasyfikacja zaburzeń mowy, Audiofonologia T. VI Warszawa – Lublin.

Grabias S., 2001, Perspektywy opisu zaburzeń mowy, [w:] Zaburzenia mowy. (red.) Grabias S., Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.

Mierzejewska H., Emiluta-Rozya D., 1998, Propozycja modyfikacji projektu „Badania Mowy” Ireny Styczek, Logopedia 25, Lublin.

Zieliński J., 2012, Metodologia pracy naukowej, Warszawa.

Literatura będzie uzupełniana i modyfikowania w zależności od potrzeb studentów i ustalonych tematów prac magisterskich.

Metody i kryteria oceniania:

ocena ciągła; prezentacja narzędzia badawczego, wyników badań, konspektu lub fragmentu pracy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)