Metody badań logopedycznych w terapii zaburzeń i rozwoju mowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-C0DS-MBL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody badań logopedycznych w terapii zaburzeń i rozwoju mowy |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria doktoranckie |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest metodologiczne i merytoryczne przygotowanie studentów do prowadzenia badań naukowych z zakresu rozwoju i zaburzeń mowy u dzieci. W centrum zainteresowania znajdzie się ocena przydatności różnych narzędzi badawczych, problemy metodologiczne i terminologiczne oraz wybrane zagadnienia związane z analizą pozyskanych w badaniu danych. Przewidziane są wystąpienia uczestników, prezentujących postępy w przygotowaniu narzędzi do badań, wyników badań oraz fragmenty prac doktorskich, a także dyskusje nad omawianymi przez nich zagadnieniami. |
Literatura: |
Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009 Emiluta – Rozya D., 2002, „Projekt „Badania mowy” Ireny Styczek jako pierwowzór logopedycznego postępowania diagnostycznego, Szkoła Specjalna nr 3. Grabias S., 1994, Logopedyczna klasyfikacja zaburzeń mowy, Audiofonologia T. VI Warszawa – Lublin. Grabias S., 2001, Perspektywy opisu zaburzeń mowy, [w:] Zaburzenia mowy. (red.) Grabias S., Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin. Mierzejewska H., Emiluta-Rozya D., 1998, Propozycja modyfikacji projektu „Badania Mowy” Ireny Styczek, Logopedia 25, Lublin. Zieliński J., 2012, Metodologia pracy naukowej, Warszawa. Literatura będzie uzupełniana i modyfikowania w zależności od potrzeb studentów i ustalonych tematów prac magisterskich. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła; prezentacja narzędzia badawczego, wyników badań, konspektu lub fragmentu pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.