Praktyki glottodydaktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-G1A3PG | Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki glottodydaktyczne | ||
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej | ||
Grupy: |
Przedmioty II roku specjalizacji glottodydaktycznej (III rok st.) - filologia polska, stacjonarne Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
||
Punkty ECTS i inne: |
0.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Praktyki glottodydaktyczne odbywają się w szkołach językowych, ośrodkach polonijnych lub szkołach podstawowych, w grupach o różnym poziomie zaawansowania, głównie w formie śródrocznej (hospitacje lekcji i samodzielne prowadzenie zajęć. Praktyki glottodydaktyczne realizowane są w ramach zajęć z metodyki języka polskiego jako obcego. |
||
Skrócony opis: |
Celem praktyk jest nabycie praktycznych doświadczeń w pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego i skonfrontowanie wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego z praktycznym nauczaniem. |
||
Pełny opis: |
W trakcie praktyk studenci: - zapoznają ze funkcjonowaniem szkół, organizacją pracy, prowadzeniem dokumentacji szkolnej i nauczycielskiej; - obserwują czynności podejmowane przez lektorów podczas zajęć, tok metodyczny lekcji, metody i techniki pracy, wykorzystywanie pomocy dydaktycznych, sposoby aktywizowania uczniów, sposoby oceniania uczniów; - współdziałają z opiekunami praktyk/lektorami w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji, organizowaniu pracy w grupach, przygotowywaniu pomocy dydaktycznych, wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnych w pracy dydaktycznej, procesie kontroli i oceniania uczniów; - zapoznają się z rolą nauczyciela; - analizują i interpretują zaobserwowane sposoby pracy na lekcjach języka polskiego jako obcego, w tym: prowadzą dokumentację praktyk, konfrontują wiedzę teoretyczną z praktyką, omawiają z opiekunem praktyk obserwowane i prowadzone lekcje oraz zgromadzone doświadczenia; Zajęcia prowadzone przez studenta muszą być gruntownie opracowane, w szczególności pod względem rzeczowym i metodycznym. Pisemny konspekt zajęć należy przedstawić opiekunowi praktyk przynajmniej na dzień przed prowadzeniem zajęć. Konspekty zajęć, projekty ćwiczeń itp. muszą zostać uzgodnione merytorycznie z opiekunem praktyki. |
||
Efekty uczenia się: |
Student ma wiedzę z zakresu dydaktyki języka polskiego jako obcego na różnych poziomach zaawansowania. Student ma umiejętności z zakresu prowadzenia lekcji języka polskiego jako obcego. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje aktywność, podejmuje realizację indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązująca dokumentacja przebiegu praktyk: - dziennik praktyk, w którym student odnotowuje przebieg poszczególnych zajęć hospitowanych i prowadzonych samodzielnie; - konspekty zajęć, ćwiczenia i inne materiały wykorzystane w czasie praktyk; - zaświadczenie o odbyciu praktyki ze zwięzłą opinią opiekuna praktyki. |
||
Praktyki zawodowe: |
Wymiar godzin: 40 godzin, w tym co najmniej 10 godzin zajęć prowadzonych samodzielnie przez studenta. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Praktyka, 40 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marta Piasecka | |
Prowadzący grup: | Marta Piasecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.