Warsztat autora mediów społecznościowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-M1A3WA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat autora mediów społecznościowych |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, w zawodzie autora tekstów do mediów społecznościowych i wyjaśniające specyfikę tych nowych mediów. Studenci poznają najważniejsze platformy komunikacyjne, oswoją język blogów, poznają techniki budowania komunikatu angażującego internautów. |
Pełny opis: |
Media społecznościowe, choć są stosunkowo nowym narzędziem komunikacji, zdążyły już wykształcić swoją poetykę, czy raczej: poetyki. Social media to nie tylko blogi i Facebook, lecz także wiele innych platform komunikacyjnych, takich jak TikTok, Instagram, Twitter, Linkedin i wiele innych. Marki, osoby i instytucje korzystają z wybranych narzędzi, by jak najskuteczniej realizować swoje cele komunikacyjne w przestrzeni dynamicznych mediów społecznościowych. Uczestnicy zajęć poznają specyfikę najważniejszych mediów społecznościowych i nauczą się przygotowywać teksty odpowiadające zasadom tworzenia komunikatu atrakcyjnego dla internetowych surferów. Wejdą w świat memów i lajków. Techniki budowania zaangażowania internautów zostaną przedstawione na wybranych przykładach. Studenci przekonają się, że social media to nie tylko memy i krótkie komunikaty, lecz także dopracowane merytorycznie teksty tworzone na potrzeby blogów tematycznych i korporacyjnych. Swobodne poruszanie się w obrębie rożnych stylistyk mediów społecznościwych jest możliwe dzięki kompetencjom polonistycznym oraz zorientowaniu w trendach w komunikacji i reklamie. Uczestnicy warsztatów poznają szeroki wachlarz tekstów tworzonych w mediach społecznościowych: od komunikatów przygotowywanych na potrzeby marki bądź instytucji, po budowanie pozycji eksperta i kreowanie własnego wizerunku. |
Literatura: |
K. Albin, Reklama. Przekaz - odbiór - interpretacja, Warszawa - Wrocław 2002. P. Barry, The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016. J. Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Warszawa 2012. J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 2000. K. Burno, Blog jako nowa forma komunikowania politycznego : na przykładzie blogów polityków Platformy Obywatelskiej (2004-2010), Toruń 2013. L. Evans, Social Media Marketing, Gliwice 2011 J. Kall, Reklama, Warszawa 2000. M. Kamińska, Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2011. M. Kamińska, Memosfera. Wstęp do cyberkulturoznawstwa, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2018. M. Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003. A. Leśniewska, Reklama internetowa, Gliwice 2006. L. Olszański, Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012. M. Więckiewicz, Blog w perspektywie genologii multimedialnej, Toruń 2012. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student/ka - zna najważniejsze media społecznościowe - zna najważniejsze rodzaje komunikatów w social media - zna kryteria oceny skuteczności komunikatu w mediach społecznościowych - zna aparat pojęciowy związany z mediami społecznościowymi - zna autorów najpopularniejszych polskich blogów - zna przykłady kampanii reklamowych, społecznych prowadzonych w social media - wie, że kompetencje polonisty znajdują zastosowanie w mediach społecznościowych Umiejętności Student/ka - potrafi zbudować komunikat do rożnych mediów społecznościowych, z uwzględnieniem nadawcy (osoba prywatna, publiczna, marka, instytucja) i celu, w którym zostanie wyemitowany w mediach społecznościowych (kreowanie wizerunku, promocja produktu, etc.) - potrafi zaproponować plan działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych dla osoby, marki, instytucji Postawy Student/Studentka - rozumie, że media społecznościowe różnią się od innych, są dynamiczne, wymagają stałego dokształcania się w zakresie sposobów ich funkcjonowania i analizy działań konkurencji - ma świadomość, że przenoszenie komunikatu z mediów tradycyjnych do społecznościowych musi wiązać się z jego modyfikacją - nie utożsamia się ze stwierdzeniem, że w mediach społecznościowych angażujące komunikaty są tworzone bezrefleksyjnie i nie wymagają od autora szczególnych umiejętności i wiedzy |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność w ramach zadań warsztatowych z poszczególnych spotkań. Plan działań w mediach społecznościowych dla wybranej osoby, marki bądź instytucji z przykładowymi komunikatami – praca zaliczeniowa na koniec semestru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT WAR
WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin, 64 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magda Ciereszko, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska | |
Prowadzący grup: | Magda Ciereszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin, 64 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magda Ciereszko, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska | |
Prowadzący grup: | Magda Ciereszko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.