Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat autora mediów społecznościowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3007-M1A3WA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat autora mediów społecznościowych
Jednostka: Instytut Polonistyki Stosowanej
Grupy: Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne
Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...)
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, w zawodzie autora tekstów do mediów społecznościowych i wyjaśniające specyfikę tych nowych mediów. Studenci poznają najważniejsze platformy komunikacyjne, oswoją język blogów, poznają techniki budowania komunikatu angażującego internautów.

Pełny opis:

Media społecznościowe, choć są stosunkowo nowym narzędziem komunikacji, zdążyły już wykształcić swoją poetykę, czy raczej: poetyki. Social media to nie tylko blogi i Facebook, lecz także wiele innych platform komunikacyjnych, takich jak TikTok, Instagram, Twitter, Linkedin i wiele innych. Marki, osoby i instytucje korzystają z wybranych narzędzi, by jak najskuteczniej realizować swoje cele komunikacyjne w przestrzeni dynamicznych mediów społecznościowych.

Uczestnicy zajęć poznają specyfikę najważniejszych mediów społecznościowych i nauczą się przygotowywać teksty odpowiadające zasadom tworzenia komunikatu atrakcyjnego dla internetowych surferów. Wejdą w świat memów i lajków.

Techniki budowania zaangażowania internautów zostaną przedstawione na wybranych przykładach. Studenci przekonają się, że social media to nie tylko memy i krótkie komunikaty, lecz także dopracowane merytorycznie teksty tworzone na potrzeby blogów tematycznych i korporacyjnych. Swobodne poruszanie się w obrębie rożnych stylistyk mediów społecznościwych jest możliwe dzięki kompetencjom polonistycznym oraz zorientowaniu w trendach w komunikacji i reklamie.

Uczestnicy warsztatów poznają szeroki wachlarz tekstów tworzonych w mediach społecznościowych: od komunikatów przygotowywanych na potrzeby marki bądź instytucji, po budowanie pozycji eksperta i kreowanie własnego wizerunku.

Literatura:

K. Albin, Reklama. Przekaz - odbiór - interpretacja, Warszawa - Wrocław 2002.

P. Barry, The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016.

J. Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Warszawa 2012.

J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Warszawa 2000.

K. Burno, Blog jako nowa forma komunikowania politycznego : na przykładzie blogów polityków Platformy Obywatelskiej (2004-2010), Toruń 2013.

L. Evans, Social Media Marketing, Gliwice 2011

J. Kall, Reklama, Warszawa 2000.

M. Kamińska, Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2011.

M. Kamińska, Memosfera. Wstęp do cyberkulturoznawstwa, Poznań: Galeria Miejska „Arsenał” 2018.

M. Kochan, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003.

A. Leśniewska, Reklama internetowa, Gliwice 2006.

L. Olszański, Media i dziennikarstwo internetowe, Warszawa 2012.

M. Więckiewicz, Blog w perspektywie genologii multimedialnej, Toruń 2012.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student/ka

- zna najważniejsze media społecznościowe

- zna najważniejsze rodzaje komunikatów w social media

- zna kryteria oceny skuteczności komunikatu w mediach społecznościowych

- zna aparat pojęciowy związany z mediami społecznościowymi

- zna autorów najpopularniejszych polskich blogów

- zna przykłady kampanii reklamowych, społecznych prowadzonych w social media

- wie, że kompetencje polonisty znajdują zastosowanie w mediach społecznościowych

Umiejętności

Student/ka

- potrafi zbudować komunikat do rożnych mediów społecznościowych, z uwzględnieniem nadawcy (osoba prywatna, publiczna, marka, instytucja) i celu, w którym zostanie wyemitowany w mediach społecznościowych (kreowanie wizerunku, promocja produktu, etc.)

- potrafi zaproponować plan działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych dla osoby, marki, instytucji

Postawy

Student/Studentka

- rozumie, że media społecznościowe różnią się od innych, są dynamiczne, wymagają stałego dokształcania się w zakresie sposobów ich funkcjonowania i analizy działań konkurencji

- ma świadomość, że przenoszenie komunikatu z mediów tradycyjnych do społecznościowych musi wiązać się z jego modyfikacją

- nie utożsamia się ze stwierdzeniem, że w mediach społecznościowych angażujące komunikaty są tworzone bezrefleksyjnie i nie wymagają od autora szczególnych umiejętności i wiedzy

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność w ramach zadań warsztatowych z poszczególnych spotkań.

Plan działań w mediach społecznościowych dla wybranej osoby, marki bądź instytucji z przykładowymi komunikatami – praca zaliczeniowa na koniec semestru.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin, 64 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magda Ciereszko, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska
Prowadzący grup: Magda Ciereszko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin, 64 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magda Ciereszko, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska
Prowadzący grup: Magda Ciereszko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-3 (2024-08-26)