Dydaktyka historii w szkole podstawowej (cz.2) (Specjalizacja Nauczycielska, I stopień, program od 2017)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-L2SN17-DH2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka historii w szkole podstawowej (cz.2) (Specjalizacja Nauczycielska, I stopień, program od 2017) |
Jednostka: | Instytut Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne: Ukończenie zajęć: Dydaktyka historii w szkole podstawowej (cz. 1). |
Skrócony opis: |
Zajęcia realizowane w ramach specjalizacji nauczycielskiej na studiach I stopnia. |
Pełny opis: |
Założenia wstępne: Zajęcia przeznaczone dla studentów specjalizacji nauczycielskiej na studiach I stopnia. Ich celem jest zapoznanie studentów z głównymi elementami dydaktyki historii na poziomie szkoły podstawowej, przyswojenie przez nich umiejętności samodzielnego, racjonalnego wyboru metod i środków nauczania oraz wyposażenie w wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnego prowadzenia lekcji z przedmiotu „historia i społeczeństwo” w szkole podstawowej. Zob. sylabus osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu dydaktycznym. |
Literatura: |
Zob. sylabus osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • zna typy, modele i ogniwa lekcji; • zna strukturę i zasady tworzenia scenariusza lekcji; • hierarchizuje według zasad taksonomii treści potrzebne do przeprowadzenia lekcji przedmiotu historia i społeczeństwo na II etapie edukacyjnym; • systematyzuje środki dydaktyczne stosowane w procesie nauczania – uczenia się przedmiotu historia i społeczeństwo na II etapie edukacyjnym; • charakteryzuje elementy podręcznika wskazując ich zastosowanie w procesie nauczania – uczenia się. Umiejętności • samodzielnie przygotowuje scenariusze wszystkich typów lekcji; • porządkuje treści nauczania potrzebne do osiągnięcia założonych celów kształcenia; • dokonuje wyboru materiałów potrzebnych do przeprowadzenia lekcji; • dobiera odpowiednie metody do osiągnięcia założonych celów kształcenia; • prawidłowo wykorzystuje środki dydaktyczne, w tym środki multimedialne; • formułuje zadania kształcące kluczowe kompetencje uczniów; • planuje swoją pracę dydaktyczną. Kompetencje społeczne • dostrzega konieczność dostosowania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów; • ma świadomość znaczenia stymulowania aktywności poznawczej uczniów w procesie nauczania – uczenia się; • prezentuje postawę szacunku wobec uczniów; • rozumie znaczenie autorytetu nauczyciela dla efektywności procesu nauczania; • współpracuje w grupie w celu rozwiązania postawionego zadania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zob. sylabus osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu dydaktycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.