Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka WOS (Specjalizacja nauczycielska, studia I stopnia, program od 2019)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3104-L3SN19-DW
Kod Erasmus / ISCED: 08.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0222) Historia i archeologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka WOS (Specjalizacja nauczycielska, studia I stopnia, program od 2019)
Jednostka: Instytut Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Przedmiot realizowany w ramach specjalizacji nauczycielskiej. Są to zajęcia uzupełniające wiedzę i umiejętności nabyte przez studentów podczas wcześniejszych zajęć z dydaktyk przedmiotowych o treści podczas nich nie omówione.

Pełny opis:

Podczas zajęć planowane są m.in. omówienie publikacji z zakresu dydaktyki i pedagogiki, które ukazały się w ostatnich latach, poznanie metod i środków „nietypowych”, ale mogących przydać się podczas pracy z uczniami. Przewidziane jest także spotkanie ze specjalistami, pedagogami zajmującymi się dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Efekty uczenia się:

Wiedza.

Po zajęciach student:

- zna publikacje z zakresu dydaktyki ogólnej, które ukazały się w ostatnich latach

- zna metody mogące być wykorzystanie na lekcjach WOS i historii w szkole podstawowej

- zna zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Umiejętności.

po zakończeniu zajęć student potrafi:

- planować zajęcia z wykorzystanie poznanych na zajęciach metod i środków

- tworzyć i prowadzić bloga nauczycielskiego

- planować zajęcia z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Kompetencje społeczne

po zakończeniu zajęć student:

- jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb uczniów

- dostrzega konieczność dostosowania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów.

Metody i kryteria oceniania:

Podczas zajęć studenci będą dyskutować i omawiać zaproponowane przez prowadzącego tematy i problemy. Oceniane będą przygotowanie i udział w tych dyskusjach (umiejętność dyskutowania i argumentowania). Ocenie podlegać będą także zadania domowe, otrzymane od prowadzącego zajęcia.

Elementem, wchodzącym w skład oceny końcowej będzie też uargumentowana samoocena studenta.

Prowadzący zastrzega sobie prawo zadania pracy zaliczeniowej na zakończenie zajęć. Zostanie ona uzgodniona z każdym uczestnikiem i nie będzie wychodzić poza tematykę omawianą na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)