Społeczności żydowskie w okresie średniowiecza i nowożytności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-LJS-SZSRN-C | Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Społeczności żydowskie w okresie średniowiecza i nowożytności | ||
Jednostka: | Wydział Historii | ||
Grupy: |
Przedmioty dla II roku Studiów Żydówskich (I stopień) Przedmioty w ramach Studiów Żydowskich (I stopień) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. |
||
Pełny opis: |
Zob. "zakres tematów" w danym cyklu dydaktycznym. |
||
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ma wiedzę na temat bazy źródłowej do badania Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności; - ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania ludności żydowskiej w strukturach państwa stanowego; - ma wiedzę na temat funkcjonowania instytucji żydowskich i zakresu ich działalności; - ma wiedzę dotyczącą relacji między ludnością żydowską a nieżydowskim otoczeniem. Umiejętności - umie powiązać historię Żydów z dziejami państw, w których Żydzi zamieszkiwali, dostrzega miejsce, jakie zajmują Żydzi w społeczeństwie średniowiecznym i nowożytnym; - prawidłowo analizuje teksty źródłowe; - posługuje się odpowiednimi pojęciami dotyczącymi dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności; - samodzielnie korzysta z literatury dotyczącej dziejów Żydów w okresie średniowiecza i nowożytności. Kompetencje społeczne – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych stereotypów i uprzedzeń dotyczących Żydów; – rozumie średniowieczną i nowożytną genezę niektórych instytucji żydowskich, dostrzega ciągłość niektórych procesów w historii Żydów, ale też ma świadomość pojawiania się procesów, zjawisk i instytucji nowych; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne w zależności od osoby prowadzącej zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Michałowska-Mycielska | |
Prowadzący grup: | Anna Michałowska-Mycielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.