Żydzi w okresie międzywojennym, egzamin
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-LJS-ZWMW-E |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Żydzi w okresie międzywojennym, egzamin |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Egzamin obejmuje okresów dziejów i kultury Żydów w okresie międzywojennym. Studenci przygotowują się samodzielnie na podstawie lektury źródeł oraz podręczników i książek monograficznych. Wybór lektur egzaminacyjnych w przypadku każdego studenta ustalany jest w ramach indywidualnej konsultacji z egzaminatorem (w oparciu o podaną przez niego uprzednio listę proponowanych lektur wraz ze szczegółowymi wymaganiami egzaminacyjnymi). Celem egzaminów jest kształtowanie u studentów umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy na drodze systematycznego opanowania obszernego materiału sprofilowanego i zmonografizowanego przez prowadzących w toku indywidualnych, szczegółowych ustaleń. Proces zdobywania wiedzy wieńczy ustne kolokwium, podczas którego egzaminator toczy ze studentem naukową dyskusję, uczącą odniesienia zdobytej wiedzy monograficznej do szerszej problematyki społecznej i kulturowej danego okresu oraz kształtującą w nim świadomość zakresu własnej wiedzy na temat wybranej epoki. |
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez osobę egzaminatora. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ma pogłębioną oraz uporządkowaną wiedzę na temat historii i kultury Żydów polskich w latach 1914-1939; - opanował podstawową terminologię związaną z żydowskim życiem kulturalnym i politycznym w latach 1914-1939; - zna podstawowe pozycje historiograficzne, literackie i literaturoznawcze dotyczące dziejów Żydów w latach 1914-1939; Umiejętności - w sposób uporządkowany zdobywa i utrwala wiedzę na temat dziejów Żydów w latach 1914-1939; - definiuje, objaśnia i stosuje podstawowe terminy związane z dziejami Żydów w latach 1914-1939; - potrafi sformułować logiczną i przejrzystą wypowiedź na temat związany z dziejami Żydów w latach 1914-1939; Kompetencje społeczne - ma świadomość zakresu swojej wiedzy na temat dziejów Żydów w latach 1914-1939; - okazuje zrozumienie dla postaw i działań jednostek oraz całych grup kształtujących ten etap historii Żydów; - dostrzega złożoność i bogactwo żydowskiego życia społecznego i kulturalnego w latach 1914-1939; - rozumie konieczność krytycznego podejścia do uproszczonych przekazów na temat tego okresu; - ma świadomość zakresu swojej wiedzy na temat wybranej epoki i dostrzega potrzebę jej uzupełnania; - wykazuje odpowiedzialność w przedstawianiu zgodnego z aktualnym stanem wiedzy obrazu dziejów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne w zależności od osoby egzaminatora |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.