Nowożytność- Społeczeństwa w dobie przemian - ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3104-SMZ19NOWSWDP | Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Nowożytność- Społeczeństwa w dobie przemian - ćwiczenia | ||
Jednostka: | Instytut Historyczny | ||
Grupy: |
Doskonalenie kompetencji badacza (studia zaoczne Historia, program od 2019 r.) |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Pełny opis: |
Tematem zajęć są zmiany, które zaszły w społeczeństwie w okresie od końca XV w. po koniec wieku XVIII. Ze względu na ogromny materiał te zajęcie obejmują jedynie wybrane zagadnienie koncentrując się na różnych modelach władzy na terenach lezących Europie, w basenie Morza Czarnego i na Bliskim Wschodzie, odkrywaniu świata przez Europejczyków, zmianach w dyplomacji oraz wybranym zagadnieniom życia codziennego. Zajęcia, które będą odbywały się w blokach czterogodzinnych, zostaną w większości następująco zorganizowane: pierwsze dwie godziny – dyskusja na temat danego zagadnienia w historii Europy w oparciu o opracowania; kolejne dwie godziny – praca z tekstem źródłowym pozwalającym zrozumieć omawiane zjawisko na konkretnym przykładzie. Ze względu na kompetencje prowadzącej, źródła będą głównie dotyczyć Rzeczypospolitej, terenów Morza Czarnego i terenów wschodniego Morza Śródziemnego Pierwszy blok zajęć będzie miał charakter wprowadzający i układ zajęć będzie inny. Oczekiwana jest umiejętność czytania w języku angielskim. |
||
Literatura: |
PODRĘCZNIKI: S. Grzybowski, Narodziny świata nowożytnego 1453-1605, Kraków 2005 (Wielka Historia Świata). Świat w XVII wieku, red. A. Podraza, Kraków 2005 (Wielka Historia Świata). Część materiałów będzie znajdowała się na mojej stronie na stronie IH UW. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Posiada podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach z epoki. 2. Zna źródła wykorzystywane do badania wybranych zagadnień z epoki. Umiejętności 1. Potrafi dokonać krytyki źródeł wykorzystywanych do badania wybranych zagadnień z epoki 2. Krytycznie wykorzystuje opracowania naukowe odnoszące się do wybranych zagadnień z epoki 3. Samodzielnie formułuje wnioski na podstawie informacji i przesłanek wynikających z krytyki źródeł oraz lektury opracowań. Umieszcza wybrane zagadnienia w szerszym kontekście procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych epoki. Kompetencje społeczne 1. Wykazuje postawę krytyczną wobec świadectw przeszłości. 2. Posiada umiejętność prowadzenia wymiany poglądów, formułowania merytorycznych argumentów, wypowiadania swoich racji z zachowaniem szacunku dla innych. 3. Docenia wartość samodzielnej interpretacji źródeł i opracowań naukowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Natalia Królikowska-Jedlińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.