Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza słuchowa literatury muzycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3106-1ANALIT-CW
Kod Erasmus / ISCED: 03.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0215) Muzyka i sztuki sceniczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Analiza słuchowa literatury muzycznej
Jednostka: Instytut Muzykologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Zagadnienia omawiane w trakcie zajęć:

1. Znaczenie zasady kontrastu dla formy dzieła muzycznego,

2. Analiza słuchowa dla wzrokowców,

3. Cisza i brzmienie,

4. Iluzje, figury wieloznaczne i inne zjawiska w percepcji muzyki,

5. Co słychać w Andach?

6. W poszukiwaniu istoty azjatyckiego dzieła muzycznego,

7. Podstawy semiologii chorału gregoriańskiego - teoria i praktyka,

8. Monodia w twórczości okresu średniowiecza,

9. W kręgu madrygału,

10. Co to jest styl klasyczny w muzyce instrumentalnej 1780-1800?

11. Wprowadzenie do słuchania opery i dramatu muzycznego romantyzmu,

12. Oblicza modernizmu w muzyce. Analiza porównawcza,

13. Strategie formalne i brzmieniowe w muzyce popularnej na przykładzie bluesa, jazzu i rocka.

Pełny opis:

Zagadnienia omawiane w trakcie zajęć:

1. Znaczenie zasady kontrastu dla formy dzieła muzycznego,

2. Analiza słuchowa dla wzrokowców,

3. Cisza i brzmienie,

4. Iluzje, figury wieloznaczne i inne zjawiska w percepcji muzyki,

5. Co słychać w Andach?

6. W poszukiwaniu istoty azjatyckiego dzieła muzycznego,

7. Podstawy semiologii chorału gregoriańskiego - teoria i praktyka,

8. Monodia w twórczości okresu średniowiecza,

9. W kręgu madrygału,

10. Co to jest styl klasyczny w muzyce instrumentalnej 1780-1800?

11. Wprowadzenie do słuchania opery i dramatu muzycznego romantyzmu,

12. Oblicza modernizmu w muzyce. Analiza porównawcza,

13. Strategie formalne i brzmieniowe w muzyce popularnej na przykładzie bluesa, jazzu i rocka.

Literatura:

Będzie podawana w trakcie zajęć.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie słuchowe przeprowadzone na ostatnich zajęciach w semestrze.

Praktyki zawodowe:

-

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)