Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza harmoniczna (moduł I)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3106-ANHAR-KON
Kod Erasmus / ISCED: 03.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza harmoniczna (moduł I)
Jednostka: Instytut Muzykologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Założenia (opisowo):

Zajęcia polegają na poznawaniu metod analizy harmonii tonalnej, przy szczególnym uwzględnieniu anglosaskiego opisu akordów.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Przykłady z literatury muzycznej służą ukazywaniu mechanizmów harmonii tonalnej, omawiane są też takie zagadnienia mniej znane w polskiej literaturze przedmiotu, jak akord seksty zwiększonej i inne.

Pełny opis:

Analiza i omawianie przykładów z literatury muzycznej służy ukazywaniu mechanizmów harmonii tonalnej (akordy wtrącone, akordy alterowane, progresje, modulacje) oraz zjawiska harmoniczne mniej znane w polskiej literaturze przedmiotu, jak akord seksty zwiększonej.

Literatura:

Stefan Kostka, Dorothy Payne, Tonal Harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill 2000

Steven G. Laitz, The Complete Musician. An Integrated Approach to Tonal Theory, Analysis, and Listening , Oxford University Press 2011

Jacek Targosz, Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2009

Robert Ottman, Elementary Harmony: theory and practice, Englewood Cliffs (NJ), (Prentice Hall) 1970.

Robert Ottman, Advanced Harmony: theory and practice, Englewood Cliffs (NJ), (Prentice Hall) 1961.

Efekty uczenia się:

Znajomość mechanizmów harmoniki tonalnej, polskiego i anglosaskiego sposobu interpretacji i opisu akordów.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena pracy na zajęciach i prac cząstkowych oraz pisemne zaliczenie końcowe.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)