Analiza harmoniczna (moduł I)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-ANHAR-KON |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.2
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza harmoniczna (moduł I) |
Jednostka: | Instytut Muzykologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Zajęcia polegają na poznawaniu metod analizy harmonii tonalnej, przy szczególnym uwzględnieniu anglosaskiego opisu akordów. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przykłady z literatury muzycznej służą ukazywaniu mechanizmów harmonii tonalnej, omawiane są też takie zagadnienia mniej znane w polskiej literaturze przedmiotu, jak akord seksty zwiększonej i inne. |
Pełny opis: |
Analiza i omawianie przykładów z literatury muzycznej służy ukazywaniu mechanizmów harmonii tonalnej (akordy wtrącone, akordy alterowane, progresje, modulacje) oraz zjawiska harmoniczne mniej znane w polskiej literaturze przedmiotu, jak akord seksty zwiększonej. |
Literatura: |
Stefan Kostka, Dorothy Payne, Tonal Harmony with an Introduction to Twentieth-Century Music, McGraw-Hill 2000 Steven G. Laitz, The Complete Musician. An Integrated Approach to Tonal Theory, Analysis, and Listening , Oxford University Press 2011 Jacek Targosz, Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2009 Robert Ottman, Elementary Harmony: theory and practice, Englewood Cliffs (NJ), (Prentice Hall) 1970. Robert Ottman, Advanced Harmony: theory and practice, Englewood Cliffs (NJ), (Prentice Hall) 1961. |
Efekty uczenia się: |
Znajomość mechanizmów harmoniki tonalnej, polskiego i anglosaskiego sposobu interpretacji i opisu akordów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena pracy na zajęciach i prac cząstkowych oraz pisemne zaliczenie końcowe. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.