Laboratorium muzyki nowej, w. i cw. (moduł IV)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-LABMUN |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.2
|
Nazwa przedmiotu: | Laboratorium muzyki nowej, w. i cw. (moduł IV) |
Jednostka: | Instytut Muzykologii |
Grupy: |
III rok I st. Muzykologia Przedmioty modułowe dla III r. (moduł IV) |
Punkty ECTS i inne: |
5.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest rozwinięcie i pogłębienie wiedzy na temat estetycznych, stylistycznych i techniczno-kompozytorskich właściwości nowej muzyki w XX i XXI stuleciu. |
Skrócony opis: |
Wykład i ćwiczenia poświęcone zjawiskom charakterystycznym dla nowej muzyki w XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem problemów warsztatowych. |
Pełny opis: |
Wykład i ćwiczenia poświęcone zjawiskom charakterystycznym dla nowej muzyki w XX i XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem problemów warsztatowych, np. organizacji wysokości dźwięku, rytmu, formy, innowacji w zakresie technik instrumentalnych i wokalnych, wpływu nowych technologii na proces twórczy. Podczas zajęć zostaną wykorzystane multimedia. Przewidywane są spotkania z kompozytorami oraz dyskusje nad uwarunkowaniami i współczesną kondycją nowej muzyki. |
Literatura: |
Wybór: Antokoletz E., Muzyka XX wieku, Inowrocław 2009. Cope D., Techniques of the Contemporary Composer, New York 1997. Gołąb M., Muzyczna moderna w XX wieku, Wrocław 2011. Griffiths P., Modern Music and After. Directions since 1945, Oxford 1981. Lehman H., Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki, tłum. M. Pasiecznik, Warszawa 2016. Nyman M., Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage’u, tłum. M. Mendyk, Gdańsk 2011. Schaeffer B., Nowa muzyka: problemy współczesnej techniki kompozytorskiej, Kraków 1958. Skowron Z., Teoria i estetyka awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku, Warszawa 1989. Skowron Z., Nowa muzyka amerykańska, Kraków 1995. Taruskin R., The Oxford History of Western Music, Oxford 2005 (t. 4. The Early Twentieth Music; t. 5. The Late Twentieth Music). |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu zajęć student: - zna na poziomie rozszerzonym terminologię używaną w muzykologii w odniesieniu do nowej muzyki; - posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat wybranych zjawisk właściwych europejskiej i amerykańskiej nowej muzyce; - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji nowej muzyki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach oraz związana z ich tematyką krótka praca pisemna. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Naliwajek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Naliwajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Naliwajek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Naliwajek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.