Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Muzyka a teatr i sztuki performatywne (moduł II)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3106-MTSP-KON
Kod Erasmus / ISCED: 03.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0215) Muzyka i sztuki sceniczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Muzyka a teatr i sztuki performatywne (moduł II)
Jednostka: Instytut Muzykologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

monograficzne

Założenia (opisowo):

Ideą tych zajęć jest współne oglądanie i analizowanie różnych ról, jakie muzyka może odgrywać w przedstawieniach teatralnych, performansach i zjawiskach z pogranicza tych sztuk, zarówno w Polsce jak i na scenie międzynarodowej.

Skrócony opis:

Ideą tych zajęć jest współne oglądanie i analizowanie różnych ról, jakie muzyka odgrywa w przedstawieniach teatralnych, performansach i zjawiskach z pogranicza tych sztuk.

Pełny opis:

Zajęcia polegają na wspólnym oglądaniu, komentowaniu i analizowaniu różnych ról, jakie muzyka może odgrywać w przedstawieniach teatralnych, performansach i zjawiskach z pogranicza tych sztuk, zarówno w Polsce jak i na scenie międzynarodowej. Poznawanie najnowszych tendencji w tej dziedzinie umożliwiają również spotkania z kompozytorami muzyki teatralnej, zaś oglądane spektakle są dziełem najwybitniejszych artystów ze sceny polskiej i światowej, na stałe współpracujących z kompozytorami.

Literatura:

Heiner Goebbels, Przeciw Gesamtkunstwerk / Heiner Goebbels ; wybór i wstęp Lukáš Jiřička ; tłumaczenie Anna R. Burzyńska, Sławomir Wojciechowski ; tłumaczenie wstępu Joanna Derdowska. Kraków : Korporacja Ha!art, 2015.

RoseLee Goldberg, Performance Art. From Futurism to the Present, London, Thames and Hudson 2011 (Third edition).

Anya Peterson Royce, Antropologia sztuk widowiskowych, Warszawa WUW 2010.

Joanna Zając, Muzyka, teatr i Filozofia Bogusława Schaeffera. Trzy rozmowy, Salzburg, Collsch Edition 1992.

Efekty uczenia się:

Umiejętność opisywania i analizowania roli muzyki w przedstawieniach z pogranicza teatru i performansu oraz innych zjawisk scenicznych.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniany jest udział w zajęciach oraz końcowy esej.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)