Nauka języka białoruskiego A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3221-FBA-NJBA22-OG |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.601
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka białoruskiego A2 |
Jednostka: | Katedra Białorutenistyki |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Katedry Białorutenistyki Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | białoruski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Podstawowa znajomość języka białoruskiego lub innego języka wschodniosłowiańskiego. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia stanowią kontynuację nauki języka białoruskiego na poziomie podstawowym i służą pogłębieniu kompetencji językowych studentów w oparciu o rozbudowany materiał gramatyczny. Celem zajęć jest nauczenie studentów poprawnego wykorzystania konstrukcji gramatycznych w mowie i piśmie oraz sprawnego posługiwania się leksyką związaną z profesjami, transportem, handlem i usługami. |
Pełny opis: |
Program zajęć obejmuje zagadnienia gramatyczne i leksykalne określone w opisie poszczególnych grup zajęciowych. NAKŁAD PRACY STUDENTA – BILANS PUNKTÓW ECTS Nakład pracy studenta: 30 godz. - zajęcia w sali, 1 ECTS; 30 godz. - przygotowanie bieżące i do zaliczenia, 1 ECTS; RAZEM: 2 ECTS W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Meet oraz in.zalecanych przez UW. |
Literatura: |
1. Філіновіч А., Беларуская мова. Дапаможнік для студэнтаў беларускай філалогіі. Курс 2, Беласток 2007. 2. Рамза Т., Беларуская мова? З задавальненнем!, Мінск 2010. 3. Kлябанаў Д., Крок да кроку знаёмімся з Беларуссю: мова, культура, краязнаўства = Krok po kroku poznajemy Białoruś: język, kultura, krajoznawstwo, Kraków 2010. 4. Michalska U., Rozmówki polsko-białoruskie, Warszawa 2016. 5. Jasińska-Socha T. (przy współpracy T. Chylak-Schroeder i J. Głuszkowskiej-Babickiej), Język białoruski (poziom podstawowy i średniozaawansowany), pod red. R. Kalety, Warszawa 2017. 6. Aktualne gazety i czasopisma białoruskie. 7. Materiały własne. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu: K1_W05 w zaawansowanym stopniu funkcjonowanie języka w różnych kontekstach, m.in. literatury, kultury, religii, historii, sztuki, polityki, gospodarki oraz mediów K1_W06 w zaawansowanym stopniu naturę języka oraz rozumie wpływ przemian historyczno-kulturowych na jego rozwój Student potrafi: K1_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem źródeł różnojęzycznych, w tym źródeł internetowych K1_U09 porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w języku polskim i wybranym języku obcym K1_U10 przygotować poprawne, klarowne i spójne prace pisemne w języku polskim i obcym na wybrane tematy K1_U11 przygotować wystąpienia ustne w języku polskim i obcym dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K1_U12 posługiwać się językiem obcym na poziomie B1 ESOKJ K1_U13 posługiwać się językiem obcym na poziomie wskazanym w opisie przedmiotu K1_U14 planować i organizować pracę indywidualną oraz współdziałać w zespole (także w ramach zadań o charakterze interdyscyplinarnym) K1_U15 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie Student jest gotów do: K1_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści K1_K04 prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów zawodowych zgodnie z tradycjami i zasadami etyki zawodowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: - obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach; - systematyczne przygotowanie na zajęcia zadanego materiału; - terminowe wykonywanie prac domowych i testów kontrolnych; - aktywny udział w pracach nad projektami indywidualnymi i grupowymi. Składniki oceny końcowej: - ocena ciągła, kształtująca (bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność) – 30% - śródsemestralne testy/ prace kontrolne – 35% - test końcowy – 35% Należy uzyskać pozytywne oceny u wszystkich prowadzących zajęcia NJB. Semestralny test końcowy jest jeden i obejmuje zagadnienia z zakresu czterech bloków tematycznych. Kryteria oceny testów śródsemestralnych i testu końcowego przedstawione są w formie progów procentowych 99 – 100% - 5! (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4,5 (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3,5 (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) Poniżej 60% – 2,0 (ocena niedostateczna) Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, każda następna wymaga złożenia usprawiedliwienia. O uznaniu nieobecności decyduje wykładowca. Przekroczenie nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na 50% zajęć może być podstawą do niezaliczenia przedmiotu. Warunki zaliczenia przedmiotu w terminie poprawkowym są takie same jak w terminie I. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.