Praktyczna nauka języków etnicznych regionu: język rosyjski - poziom A2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3224-DPNRA2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języków etnicznych regionu: język rosyjski - poziom A2 |
Jednostka: | Instytut Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru na I sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na I sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów II stopnia Przedmioty do wyboru na II sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na III sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na IV sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na V sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia Przedmioty do wyboru na VI sem. stacjonarnych i niestacjonarnych (wieczorowych) studiów I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Poziom docelowy kursu: A2 (podstawowy) |
Pełny opis: |
Rozwijanie sprawności językowych – w mówieniu, czytaniu, pisaniu, słuchaniu na poziomie biegłości językowej A2. Po ukończeniu kursu student: Rozumie pojedyncze zdania oraz wyrażenia często używane i związane bezpośrednio z życiem codziennym (np.: dane o sytuacji osobistej i rodzinnej, zakupy, najbliższe otoczenie, praca). Porozumiewa się w trakcie wykonywania zadań prostych, codziennych, wymagających jedynie bezpośredniej i prostej wymiany informacji na znany temat; Opisuje za pomocą prostych środków swoje wykształcenie, swoje bezpośrednie otoczenie; Wypowiada się na tematy związane z niezbędnymi potrzebami. Samodzielnie i ze zrozumieniem czytać teksty na poziomie A.2, streszcza je, opowiadać i odpowiadać na związane z nim pytania; Rozumie tekst słuchany na poziomie A2, odpowiada na pytania z nim związane, rozwiązywać związane z nim zadania. Prowadzi rozmowę na temat obejrzanego filmu, przeczytanego tekstu, wyraża swoją opinię na jego temat. Umie napisać krótki tekst, poświęcony sytuacjom związanym z życiem codziennym (wizyta u lekarza, wyjście do kina itp.). Aktywnie uczestniczy w pracy na zajęciach i rozumie potrzebę samodzielnej pracy poza uczestnictwem w zajęciach. Zna realia socjokulturowe danego obszaru językowego z uwzględnieniem tematyki integracji europejskiej i kontekstu międzykulturowego. Zna normy socjokulturowe pomagające w funkcjonowaniu na rynku pracy. Nakład pracy studenta: Uczestnictwo w zajęciach w sali – 60 godzin (2 ECTS) Przygotowanie do zajęć - 30 godzin (1 ECTS) |
Literatura: |
1. А. Махнач, Из первых уст, Warszawa 2011. 2. Materiały własne prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. wykorzystuje wiedzę o kulturze danego obszaru językowego, zdobytą na zajęciach; 2. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i innym zadania 3. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia 4. akceptuje różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych. UMIEJĘTNOŚCI: 1. w miarę swobodnie komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w typowych sytuacjach społecznych; 2. identyfikuje informacje w prostych tekstach różnego typu, potrzebne do realizacji celu pozajęzykowego; 3. dokonuje analizy, syntezy i interpretacji informacji zawartych w prostych materiałach codziennego użytku; 4. przedstawia w formie ustnej i pisemnej fakty i opinie, uzasadniając w prosty sposób podejmowane decyzje. KOMPETENCJE: 1. potrafi współpracować w parze oraz grupie; 2. zna strategie uczenia się i rozumie potrzebę samokształcenia oraz uczenia się przez całe życie; 3. zna podstawowe zasady obyczajowe i związane z nimi reakcje werbalne i pozawerbalne obowiązujące na danym obszarze kulturowo-językowym; 4. dostrzega różnice kulturowe i wykazuje się tolerancją wobec odmienności użytkowników danego języka. W odniesieniu do specjalnościowych efektów kształcenia po ukończeniu kursu student: 1) zna w zaawansowanym stopniu kompleksową naturę języka, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu kulturowego krajów Region (S1_W07, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_W09); 2) umie wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł (S1_U01, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01); 3) ma umiejętności językowe w zakresie języka rosyjskiego na poziomie A2 (S1_U10, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U10); 4) rozumie potrzebę ciągłego dokształcenia się i uzupełniania zdobytej wiedzy (S1_K05, odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K05). |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Organizacja zajęć Zgodnie ze Szczegółowymi zasadami studiowania na Wydziale Lingwistyki Stosowanej (uchwała nr 114 Rady Wydziału LS z dnia 19.12.2017 r.): 1) Obecność na zajęciach objętych planem jest obowiązkowa (§ 9 ust. 2). 2) Nie można poprawkowo zaliczać zajęć, jeśli przyczyną nieuzyskania ich zaliczenia było niespełnienie wymogu uczestnictwa w nich. W takim przypadku student może zostać warunkowo wpisany na kolejny etap studiów i powtarzać niezaliczony przedmiot (§ 2 ust. 4) Zgodnie z Uniwersyteckim Systemem Nauczania Języków Obcych (uchwała nr 119 Senatu UW z dnia 17 czerwca 2009 r.) II. Kryteria oceniania Nauka języków regionu kończy się egzaminem zgodnie z Zarządzeniem Kierownika KSI nr 4/2016 w sprawie egzaminów z języków etnicznych regionu, zamieszczonym na stronie: http://ksi.uw.edu.pl/studenci/studia-i-stopnia/nauka-jezykow-obcych-w-ksi/ i Dopuszczenie do egzaminu odbywa się na zasadzie zaliczenia przedmiotu: Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: - przygotowane wypowiedzi ustne, wypowiedzi spontaniczne na zajęciach, ewentualnie inne formy wypowiedzi zgodnie z decyzją lektora zależną od ce-lów wyznaczonych w danym semestrze (np. dialog w parach, krótka prezentacja, scenka z podziałem na role) - 25% oceny, - wyniki prac domowych, krótkie sprawdziany - 25% oceny, - wyniki ustnych prac zaliczeniowych - 50% oceny. Przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wyka-zać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich). Skala ocen 99 – 100% - 5 (celujący) 93 - 98% - 5 (bardzo dobry) 87 - 92% - 4+ (dobry plus) 77 - 86% - 4 (dobry) 71 - 76% - 3+ (dostateczny plus) 60 - 70% - 3 (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.