Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka praktyczna I 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3301-L1PAPG1-1
Kod Erasmus / ISCED: 09.101 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gramatyka praktyczna I 1
Jednostka: Instytut Anglistyki
Grupy: Obowiązkowe zajęcia dla pierwszego roku studiów pierwszego stopnia
Obowiązkowe zajęcia z praktycznego angielskiego dla studiów pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Pierwsza część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego koncentruje się na poziomach analizy językowej i frazie rzeczownikowej.

Pełny opis:

Pierwsza część kursu, którego celem jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami gramatyki języka angielskiego koncentruje się na poziomach analizy językowej i frazie rzeczownikowej. Omawiana tematyka:

POZIOMY ANALIZY JĘZYKOWEJ

• Części mowy,

• Rodzaje fraz

• Funkcje w zdaniu

• Analiza zdania pojedynczego

• Zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie

FRAZA RZECZOWNIKOWA

• Struktura frazy (pre- i postmodyfikacja)

• Typy i cechy rzeczowników

• Policzalność jako właściwość zależna od kontekstu;

• Przedimki (określony i nieokreślony, użycie specyficzne, użycie generyczne)

• Przyimotniki (stopniowanie, szyk, imiesłowy)

• Zdanie podrzędne względne (+/- definiujące, użycie zaimków)

Literatura:

Collins Cobuild English Grammar. Collins (1990).

Carter, R., R. Hughes & M. McCarthy (2000) Exploring Grammar in Context. CUP.

Gethin, H. (1992) Grammar in Context. Proficiency Level English. Nelson.

Gołębiowska, L. (1993) A BOOK czy THE BOOK. O przedimkach w języku angielskim. WP.

Graver, B. D. (1988) Advanced English Practice. OUP

Foley, M. Hall, D. (2005) Longman Advanced Learners’ Grammar. Longman

Kaznowski, A. & E. Mioduszewska (1983) Exercises in English Structural & Transformational Syntax. PWN.

Leech, G. & J. Svartvik (1996) A Communicative Grammar of English. Longman.

Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman.

Side, R. & G. Wellman (2000) Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Swan, M. (1996) Practical English Usage. Longman.

Swan, M. & C. Walters (1997) How English Works. OUP.

Thomson, A. J. & A.V. Martinet (1986) A Practical English Grammar. OUP.

Vince, M. (1994) Advanced English Practice. Heinemann.

Willim, E. & E. Mańczak-Wohlfeld (1997) A Contrastive Approach to Problems with English. PWN.

Yule, G. (1998) Explaining English Grammar OUP.

Efekty uczenia się:

Student zna i używa podstawowej terminologii gramatycznej w języku angielskim (i zna polskie odpowiedniki tych terminów).

Student rozumie pojęcie frazy.

Student potrafi nazwać różne rodzaje fraz.

Student potrafi zanalizować proste zdanie angielskie.

Student potrafi rozróżnić pomiędzy zdaniami prostymi, złożonymi podrzędnie i współrzędnie.

Student zna podstawowe cechy rzeczowników (liczba, rodzaj, przypadek).

Student zna podstawową strukturę frazy rzeczownikowej (przedimki, przydawki, porządek wyrazów we frazie, zdania przydawkowe) .

Student potrafi użyć właściwego szyku wyrazów we frazie rzeczownikowej.

Student potrafi rozróżnić pomiędzy rodzajami zdań przydawkowych.

Student potrafi użyć właściwego zaimka i zna zasady interpunkcji w zdaniach przydawkowych.

Kod w programie studiów: K_U05

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie następunjących kryteriów:

• Obecność i aktywność na zajęciach. Dopuszcza się trzy nieobecności.

• Przygotowywanie ćwiczeń zadanych do domu.

• Zaliczenie testów śródokresowych (min. 50% punktów)

• Zaliczenie testu końcowego (min. 50% punktów)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)