Konwersatorium językoznawcze IIz/III z + p Dyskurs naukowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3304-1D3XW-KJ-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium językoznawcze IIz/III z + p Dyskurs naukowy |
Jednostka: | Instytut Romanistyki |
Grupy: |
Plan 1 stopień 2 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) Plan 1 stopień 3 rok z jęz. francuskim od podstaw Plan 1 stopień 3 rok z jęz. francuskim zaawansowanym (z ew. modułem metodycznym) IIz/III Przedmioty do wyboru - Konwersatoria językoznawcze Przedmioty dla studiów dziennych i wieczorowych |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | francuski |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przede wszystkim przygotować słuchaczy do zredagowania prac licencjackich. Obejmują naukę słownictwa naukowego, streszczania - tzw. resume scientifique, ćwiczenia ze spójności tekstu, przygotowanie do formułowania hipotez i wniosków, naukę umiejętnego przytaczania cudzych tekstów bez popadania w plagiat, porównywania opinii 2 lub większej liczby autorów, przygotowania bibliografii. Będzie również mowa o specyfice francuskiego języka naukowego i francuskich wymogów redakcyjnych. |
Pełny opis: |
Zajęcia o charakterze konwersatorium i warsztatów zarazem, z elementami pracy w grupie. Zajęcia mają przede wszystkim przygotować słuchaczy do przygotowania prac licencjackich. Podczas zajęć oraz w ramach prac domowych będą oni ćwiczyć: - zastępowanie słownictwa potocznego - naukowym, - cohesion i coherence, czyli spójność tematyczną i językową, - sprawne i bardzo zwięzłe streszczanie tekstów naukowych (resume scientifique), - opracowywanie konspektów na podstawie tekstów ciągłych, - zasady polemiki naukowej i związane z nią wyrażenia, - wplatanie cytatów i odniesień do innych prac w tekst własnej pracy, - opracowywanie redakcyjne i typograficzne prac naukowych, - opracowywanie bibliografii. |
Literatura: |
Comment rediger une dissertation? (Fiche de cours), Dominique Coutant-Defer Conseils pour rediger presenter memoire (2012), Paul Nzete Publikacje naukowe, 2008, Piotr Siuda, Piotr Wasylczyk |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć student powinien: - swobodnie posługiwać się słownictwem właściwym pracom naukowym, - umieć streścić tekst naukowy i powiązać do z innymi tekstami na podobne tematy, - napisać krótki, spójny tekst naukowy i utworzyć jego konspekt, - odnieść się do cudzego tekstu, - przeprowadzić krótką, elegancką dyskusje na tematy naukowe, - opracować typograficznie fragment tekstu oraz sporządzić bibliografię naukową zgodnie z wytycznymi dla prac pisanych w Zakładzie Językoznawstwa IR. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega bieżąca praca studentów na zajęciach. Przewidziane sa dwa testy (praktyczne) oraz 2 prace domowe na ocenę. UWAGA 1: Ze względu na trwająca pandemię całość lub część zajęć może odbywać się zdalnie. UWAGA 2: student w warunkach pracy stacjonarnej może opuścić dwa zajęcia bez usprawiedliwienia, w warunkach pracy zdalnej - trzy. Zachęcam do uczęszczania na wszystkie zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wanda Fijałkowska | |
Prowadzący grup: | Wanda Fijałkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Konwersatorium - Zaliczenie lub ocena |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.